Blandt de mange træk, som Red Bull har foretaget inden for sine to Formel 1-teams (Red Bull Racing og RB), var der noget, der skilte sig ud, den tilsyneladende nedgørelse af Yuko Tsunoda. Da Sergio Pérez forlod Red Bull Racing, dets hovedteam, blev hans afløser 22-årige Liam Lawson, som indtil nu kun havde været reservekører, og som blev fuldtidskører i RB i lidt over to måneder og overtog Daniel Ricciardo.
Lawson blev valgt frem for den 24-årige japanske kører Yuki Tsunoda, som havde kørt for AlphaTauri (senere omdøbt til RB) siden 2021. Dette efterlader en følelse af, at Tsunoda blev overset, og Christian Horner, Red Bull-chef, foreslog endda, at det måske var på tide for ham at gå, på en meget ligefrem måde:
"Du kan ikke have en chauffør i supportteamet i fem år. Du kan ikke altid være brudepige. Du er enten nødt til at lade dem gå på det tidspunkt eller se på noget andet", sagde han under en mediefrokost i slutningen af sæsonen, hvor han blev plukket på Formula1.com.
Red Bull har traditionelt brugt deres sekundære team, RB, tidligere kendt som Toro Rosso og Alpha Tauri, som en måde at teste deres mest lovende unge kørere på, før de forfremmes til hovedteamet. Verdensmestrene Max Verstappen og Sebastian Vettel startede på den måde.
Tsunoda vil stadig have en plads næste år, og det er værdsat af Horner. "Yuki imponerede helt sikkert holdet, da han testede i sidste uge i Abu Dhabi. Hans feedback var god. Og jeg tror, at han, hvis det er nødvendigt, vil være der for at blive trukket på, hvis vi har brug for det".
Det synes dog klart, at Yuki Tsunoda, på trods af at han havde sin bedste sæson nogensinde i 2024, ikke er indstillet på at følge de samme trin. Tsunodas nye partner, 18-årige Isack Hadjar, vil blive målt foran veteranen Tsunoda. Og hvis han præsterer bedre end japanerne, kan Tsunodas plads i hele Red Bull blive talt...