Med over ti millioner spillere, og omkring 2,5 millioner aktive månedlige spillere må The Elder Scrolls Online siges at være et ganske succesfuld MMORPG, og med udgivelser såsom udvidelsen The Elder Scrolls: Morrowind, tilføjelse af huse samt Clockwork City-DLC'en har udvikleren vist, at de sagtens kan udgive en stabil mængde indhold til spillet.
Spillerne bør dog i fremtiden heller ikke forvente andet, for ifølge spillets Game Director Matt Firor har udvikleren planlagt indhold til de næste to år:
"We have two years, at least, of things I know are going in and then we have ideas for after that. Regular content, keeping players happy, that's all we're doing. ESO is very much a game-as-a-service, which is a term we don't use a lot but it really is a service at this point, and so we want to make sure that it works and keep a lot of new stuff coming in."
Udover dette har han i interviewet også udtalt sig om hvordan udvikleren fik overvundet den dårlige start på spillet, samt hvordan udgivelsen på PlayStation 4 og Xbox One har hjulpet på mængden af spillerne, da det har åbnet op for langt større spillerbase end da spillet kun var tilgængeligt på PC.
The Elder Scrolls Online har uden tvivl ændret sig til det bedre siden spillets oprindelige udgivelse på PC, og det er rart at se at der stadig er MMORPG-spil der kan klare sig glimrende, selvom de ikke hedder World of Warcraft eller Final Fantasy XIV: A Realm Reborn.
Spiller du stadig The Elder Scrolls Online?