
Advance Wars og Advance Wars 2: Black Hole Rising var to historiske taktiske kampspil til Game Boy Advance, fordi de på den ene side viste dig deres venlige og søde side med deres yndige pixel-art-grafik, og på den anden side slog de dig nådesløst med deres kampsuite. I mellemtiden kunne du ikke lade være med at blive hooked på deres vanedannende gameplay-systemer. Nu har Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp debuteret til Nintendo Switch som en smukkere titel for dem, der ikke ønsker at spille originalen fra 2000'erne, men stadig leder efter seriens ikoniske hårdtslående udfordringer.
Vi anbefaler alle, der har erfaring med strategigenren, at lade spillet være på Classic sværhedsgrad, og at nybegyndere starter med Casual. Dette kan ændres under kampagnen, hvor forskellen er, at Classic belønner flere mønter, der bruges til at købe varer i Hachi's Shop.
Når det er sagt, skal du være opmærksom, for uanset hvor meget du kan prale af dine strategfærdigheder, er du intet andet end en kadet foran AI-systemerne i denne titel. Et falsk træk, og i mange missioner vil du ende med at blive besejret, så vi hos Gamereactor har skrevet denne krigsguide fuld af tricks, tips og anbefalinger, som du vil sætte pris på at vide, før du starter dine kampagner, under dem, hvis de udgør for meget af en udfordring, eller hvis du leder efter Rank S. Lad os begynde.
Jeg ville ønske, at jeg havde fået disse Advance Wars tricks at vide, før jeg begyndte at spille.
Ak, jeg kunne have brugt dette for tyve år siden.... I Re-Boot Camp, hvis du 'skruer op', når du flytter en enhed, har den denne gang en løsning. I gamle dage var du nødt til at overgive dig i valgmulighederne og prøve missionen igen, men nu, hvis du indser, at du har rodet under din egen tur, kan du genstarte svinget i de samme muligheder, og dette er praktisk, når du giver den endelige gennemgang, før du erklærer "End of turn" og lader din fjende udnytte din uvidenhed.
Dette kan også bruges til at teste lidt, til at se fjendens adfærd og frem for alt til at lære af kortet og fjendens enheders position, når der er tåge af krig. Dette trick er lidt beskidt, vi ved, men du skal overliste din modstander i alt ... Og ingen kan overliste en maskine.
Under alle omstændigheder vil mange missioner gå galt, eller du vil foretage et par testsving og ende med at bruge Surrender-indstillingen. I disse tilfælde (i Campaign, ikke i War Room) skal du bemærke, at OC'erne og tropperne kommenterer lidt på nederlaget og normalt efterlader nogle yderligere råd til at møde missionen. Nogle gange er disse anbefalinger meget gode (og nogle gange meget grundlæggende). Forresten: de er ikke altid de samme; Hvis du fejler igen, skal du ikke løbe forbi dialogen.
Hvis fjendens bjælke er ved at blive fyldt op, kan du beregne, at bortset fra Maverick, vil de normalt bruge den næste tur og så beregne dine træk baseret på, hvad de vil være i stand til at gøre. For eksempel, i tilfælde af Adder, vil hans enheder få en ekstra firkant af bevægelse, så hvis du har efterladt dit bombefly på kanten af rækkevidde af et anti-fly, vil strømmen nå dig.
Det samme gælder for dem, der ændrer deres synlighed, deres angreb eller forsvar eller de passive virkninger, de forårsager på din hær, såsom sne eller skadelig regn. Fjender har også en tendens til at være mere aggressive, når de angriber med deres OC Power. Endelig skal du huske på, at når fjenden lige har brugt deres magt, og den er aktiv, vil handlinger, der vender, ikke genopfylde deres bjælke, så når det er din tur, kan du angribe uden at frygte, at den også vil genopfyldes.
På samme måde virker det i første omgang logisk at bruge OC Power lige i starten af svinget, når meteren er fuld, for eksempel Andy's Mega-Repair eller Kanbei's Moral Force, men i andre tilfælde bliver du nødt til at gemme den til næste tur afhængigt af situationen eller i samme tur, men efter at have flyttet nogle enheder.
For eksempel giver Eagle's OC Superpower, Lightning Attack, dig mulighed for at flytte ikke-fodenheder igen, en utrolig fordel, som du naturligvis bør drage fordel af, når du har handlet på alle disse enheder efter tur. På samme måde 'smider' Sensei en infanteri eller mekaniseret enhed (hvis det er en supermagt) ind i hver by på sin side, så det er i din bedste interesse ikke at have nogen enheder oven på disse bygninger.
I afventning af en opdatering, der giver dig mulighed for at springe disse anime-sekvenser over, er der i øjeblikket ingen mulighed for at springe dem over (f.eks. Du kan springe dialogen over ved at trykke på Plus under dem), og du bliver nødt til at udholde fjendens specielle hver gang. Vi har testet de forskellige animationsindstillinger, men de henviser kun til erobringen og kampanimationerne, som i originalen, og udelader OC Power-animationerne. Hvis du vil prøve dem, skal du trykke på A i en gratis boks eller Plus hvor som helst og gå til Indstillinger: Anim. C for kun at vise spillernes kampanimationer.
Hvis du ikke vidste det, når kombinationen af to enheder overstiger maksimum på 10 HP, tilføjes resten til dine midler, hvilket kan være nyttigt for at tjene dig nogle penge og få en stærkere enhed ud af dine baser, havne eller flyvepladser.
Forresten har CPU'en ikke tendens til at kombinere meget... Husk dette for din strategi, når du ser flere fjendtlige enheder udtømt.
Hachi er lidt af en smerte i røvet, og efter hver mission bliver han ved med at insistere på, at du går til hans butik for at bruge dine nytjente mønter. Han har ret, for vi brugte et par timer med de maksimale 9.999 mønter, så vi sparede ikke mere. Kom forbi hvert par timer, køb OC'er og missioner til Battle Room, og gem musikken og gallerierne til sidst.
Når du begynder at bruge luftenheder, skal du huske, at de ikke er på to fly, men besætter de samme firkanter som land- eller havenheder. Hvis der ikke er anti-fly, krigere eller missiler inden for rækkevidde, kan dette være nyttigt for noget så simpelt som at beskytte jordenheder med krigere eller bombefly. Bare husk på, at helikoptere kan angribes nedefra...
CPU'en har en lidt mærkelig opførsel med artilleri, som du kan drage fordel af. Hvis du blokerer en sådan enhed ved en flaskehals (f.eks. en bro), kan du sætte infanteri foran den, og den bevæger sig ikke. Din enhed vil være uden for rækkevidde, og CPU'en vil bare stå der, ikke trække sig tilbage for at gøre plads til sine andre enheder, selv tage skade, når du vil gøre det. Hvis du tager for meget ud af det, vil det beslutte at gå tilbage til reparation, men i mellemtiden kan det være meget nyttigt at mose fjenden ned billigt og uden skader.
The AI's obsession with APC
Hvis CPU'en ser en APC (Armoured Transport Carrier), vil den helt sikkert gå efter det. Det har en besættelse og kan ikke hjælpe sig selv. Det prioriterer disse enheder, der bærer ressourcer til andre og kan bære infanteri og mekaniserede enheder, selv foran mere oplagte mål. Brug denne viden til din fordel og overvej endda nogle gange at placere en APC som kanonføde: de er hårde og vil holde op til flere angreb i byer og skove.
På samme måde vil CPU-fodsoldater vælge at erobre byer, de har på vej ... selvom dit hovedkvarter er meget tæt og ubeskyttet! Vær ikke bange for at lade det være ved det, fordi de har en vane med at underholde sig selv undervejs.
Hachi sælger det til dig for 1 mønt ... men fortæller dig så, at han laver sjov og giver dig det gratis. Challenge Campaign vises som en ny gemt spilfil med sin egen plads, procentdel og spilletid, så du kan ikke skifte mellem niveauer, som du gjorde med Classic og Casual.