Aston Martin har annonceret nye ændringer i teamet i håb om at forbedre sig i 2025 efter en sæson "hvor de gik baglæns", med Mike Kracks ord... nu tidligere teamchef. Krack har været chef for Aston Martin siden 2022, men er blevet flyttet til en anden og mindre central position, har teamet netop annonceret.
Andy Cowell, der kom til Aston Martin i oktober som ny CEO, vil også påtage sig rollen som teamchef med øjeblikkelig virkning. Mike Krack bliver Chief Trackside Officers, med rollen som at få mest muligt ud af bilen på banen.
Der er sket flere andre ændringer i Aston Martins organisationsdiagram. Enrico Cardile (tidligere teknisk direktør for chassis og aerodynamik i Ferrari) bliver ny teknisk chef, og Tom McCullough, der var Performance Director, får en ny lederrolle, der udvider teamets bredere vifte af racerkategorier.
Cowell mener, at disse organisatoriske ændringer er en naturlig udvikling af den flerårige plan om at blive "et mesterskabsvindende team", herunder overgangen i 2026 til et fuldt fabriksteam sammen med strategiske partnere Honda og Aramco.
Lad os ikke glemme, at Aston Martin udnævnte den prestigefyldte ingeniør Adrian Newey (som tidligere arbejdede sammen med Artyon Senna) som ny chefingeniør, men han vil først kunne starte sit arbejde på 2026's bil i marts i år. Får Fernando Alonso endelig sin eftertragtede 33. sejr i 2026?