
id Software har på det officielle Doom website, Slayer's Club, meddelt, at efter at have set på feedback efter spillets første uge på markedet, har de valgt at skrue op for sværhedsgraden på flere forskellige områder - ja selv på Nightmare Mode.
Spillets sværhedsgrad er blevet balanceret, så der for eksempel er færre health og armor drops, effektiviteten af visse våben er blevet sat ned og flere fjender straffer spilleren hårdere, hvis man misser en parry. Et eksempel er, at hvis man i Nightmare Mode misser et parry på et overhead slash angreb fra en Agaddon Hunter, så vil ens skjold gå i stykker, i stedet for tidligere, blot at tage skade.
After a week of observing you play and hearing your feedback, we felt the game needed to be a bit harder overall, especially on Nightmare difficulty, so a Tunable* pass was made live yesterday.- id Software
Du kan se de fulde balancejusteringer på Slayer's Club her.
Doom: The Dark Ages udkom til Xbox Series X/S, PlayStation 5, PC og Game Pass den 15. maj og efter knap en uge rundede spillet 3 millioner spillere og det var dermed den største lancering fra id Software nogensinde.
Du kan læse vores anmeldelse af Doom: The Dark Ages her og se vores videoanmeldelse nedenfor.
* En Tunable er en mindre opdatering, typisk balancering af eksisterende data, som id Software kan skubbe ud og som ikke kræver en decideret patch.