Dansk
Gamereactor
nyheder

EA lukker Visceral Games

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Til trods for at have et gigantisk Star Wars-projekt i støbeskeen med hjælp fra Uncharted-skaberen Amy Hennig, så tyder noget på at alt ikke har været fryd og gammen hos EA's Visceral Games. Ja, bered dig på rigtig dårlige nyheder.

Electronic Arts har afsløret, at de har besluttet at lukke hele studiet, der tidligere har stået bag både Dead Space-serien og Battlefield: Hardline. Grunden er at EA ønsker at ændre på konceptet bag det kommende Star Wars-projekt, så det passer bedre med "games as service"-tendensen. Patrick Söderlund har sagt følgende:

"It has become clear that to deliver an experience that players will want to come back to and enjoy for a long time to come, we needed to pivot the design. We will maintain the stunning visuals, authenticity in the Star Wars universe, and focus on bringing a Star Wars story to life. Importantly, we are shifting the game to be a broader experience that allows for more variety and player agency, leaning into the capabilities of our Frostbite engine and reimagining central elements of the game to give players a Star Wars adventure of greater depth and breadth to explore".

Visceral havde ikke bygget projektet med disse værdier i sinde, og havde i stedet tiltænkt projektet som et gammeldags singleplayer-spil. Nu er udviklingen flyttet til en række andre studier, blandt andet EA Vancouver, og de er startet forfra. Derfor foregår udgivelsen ikke længere i finansåret 2019, men på et senere tidspunkt. Nu er det Steve Anthony der leder projektet.

Mange af de ansatte hos Visceral bliver flyttet til andre positioner rundt omkring hos EA.

Hvad synes du om ændringerne?

EA lukker Visceral Games


Indlæser mere indhold