
Med FBC: Firebreak dyppede Remedy tæerne i multiplayer-design - og baseret på tallene fra de første par dage er det ikke gået særlig godt. Spillere dukkede ikke op, og med et prisskilt omkring 35-40 dollars i en genre, der flyder over med fremragende gratis alternativer, er det ikke ligefrem svært at se hvorfor.
Mange var hurtige til at råbe "Concord 2.0!", og ved første øjekast så det virkelig ud til, at Firebreak var på vej direkte mod katastrofen. Men på trods af det hævdede Remedy pludselig, at deres multiplayer-skydespil havde ramt en million spillere.
En påstand, der har rejst mere end et par skeptiske øjenbryn. Et hurtigt kig på SteamDB viser, at spillet i øjeblikket har knap 170 aktive spillere, med et peak på knap 2.000 for omkring ti dage siden. Kort sagt - noget lugter.
Dybest set ville det betyde, at spillet har hundredtusindvis af aktive spillere på PlayStation og Xbox - hvilket synes usandsynligt. Så mange spekulerer nu i, om disse tydeligt oppustede tal blot er samlede downloads, muligvis endda inklusive refunderede kopier, Game Pass-installationer og lignende.
Indtil videre har Remedy ikke kommenteret, hvordan de nåede deres tal. Mange mener, at det helt klart er et PR-træk for at tilfredsstille investorer og tegne et positivt billede af, hvad der på papiret ligner et spektakulært flop.
Hvad synes du?