
MLS, Major League Soccer, vokser i popularitet i USA takket være underskrivelsen af internationale stjerner som Leo Messi og pengeindsprøjtninger fra Apple, som i 2023 underskrev en tiårig aftale om at have de eksklusive udsendelsesrettigheder til konkurrencen. Alligevel er fodbold ikke så stærk i USA som amerikansk fodbold, så Apple har fået en idé til at booste den, kaldet Sunday Night Soccer.
I virkeligheden er det slet ikke en original idé. Selvom de nu spilles hele weekenden, har søndag traditionelt været fodboldens dag i Europa og Latinamerika, den dag, hvor de fleste kampe i ligaerne fandt sted. MLS og Apple har taget den tradition og gjort den til "den amerikanske måde": Hver uge vil en udpeget kamp blive sendt under banneret Sunday Night Soccer med "forbedret produktion og dedikeret studieprogrammering", skræddersyet grafik (på engelsk og spansk) og dedikerede pre- og post-game-shows.
En anden stor særegenhed er, at denne søndagskamp vil være gratis at se for alle Apple TV+-abonnenter. Resten af spillene vil være tilgængelige via MLS Season Pass, som vil være tilgængeligt i år gennem nye muligheder som DirectTV eller Xfinity.
Den nye MLS-sæson starter den 22. februar. Det bliver den 30. sæson af ligaen, der første gang blev afholdt i 1996, og tilfældigvis vil den også have debut for den 30. franchise, San Diego FC. Dette nye hold får også æren af at spille hovedrollen i den første Sunday Soccer Night, mod MLS Cup-mesteren LA Galaxy, den 23. februar, en kamp, der også vil blive sendt live på Times Square.