Dansk
Gamereactor
nyheder
Super Mario Bros. Wonder

Nintendo-chef: "Der er andre måder at opnå realisme på end grafisk detaljegrad"

Det behøver ikke nødvendigvis at se realistisk ud for at være troværdigt.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Mange spillere bedømmer spil på om hvorvidt der er indlevelse, og den indlevelse sker ofte på baggrund af hvor detaljeret et spils grafik er. Men spørger du en af cheferne hos Nintendo, så er grafisk detaljegrad ikke den eneste måde at opnå troværdighed og indlevelse.

Under GDC-messen snakkede Nintendo-chef og legendarisk spildesigner Takashi Tezuka (via TheGamer) netop om indlevelse og troværdighed, og slog fast at vi måske har stirret os lidt for blinde på det med grafiske realisme.

"I don't think we should seek a sense of accomplishment based solely on the realness of the game,"

Han pointerede at Super Mario Bros. Wonder skaber realisme og troværdig igennem karakterernes reaktioner på deres omgivelser.

Det er dog et lidt sjovt eksempel, eftersom Wonder er blevet rost til skyerne, men nok ikke for dets indlevelsesgrad - eller hvad?

Super Mario Bros. Wonder

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold