
Alle tekster af Ketil Skotte
Ketil er den seneste generation blevet forført af en form for high budget indietitler, som han i sin iver efter at opfinde det næste buzzword i gaming på tvivlsom vis døber AAA-indie.
Vi tog en snak med ASOBI Teams stifter om at udvikle DualSense, målet om at lave det bedste præinstallerede spil nogensinde og hvordan man fejrer 25 år med PlayStation.
Bluepoint og Sony Japan har begået et dybt imponerende remake af Demon's Souls og bragt det tilbage i rampelyset, men alderen trykker også en smule.
Vi tager en snak med game director Cameron Christian om den nye helt i Spider-Man: Miles Morales og hvordan hans evner forbedrer spillets gameplay.
Sumo Sheffield skrotter brugerskabt indhold til fordel for en ren spiloplevelse og slipper fint afsted med det.
Astro er tilbage og er også et herligt bekendtskab uden VR.
Insomniac er klar med et spinoff på deres kæmpehit. Kan Miles Morales leve op til sin mentor?
PlayStation 5 er en naturlig evolution og i egen ret en glimrende konsol, men det er den forrygende DualSense, der stjæler scenen her og nu.
Om få uger vender en kultklassiker tilbage. Vi tog en snak med Creative Director Gavin Moore.
Vi tog en snak med Creative Director Ned Waterhouse om den kommende launchtitel.
Hello Games har begået et nyt spil, men det har nu ikke så meget med No Man's Sky at gøre. Ketil anmelder...
Det passer ikke at der ikke er nogen gode VR-spil. Ketil viser dig her hans 10 favoritter!
Vi tog en snak med udvikleren af The First Tree om markedsføring af indiespil, udfordringerne ved at arbejde alene og hans nye hjertebarn.
Ghost of Tsushima har været lang tid undervejs. Vi talte med Creative Director Jason Connell om spillets oprindelse, de største udfordringer og hans yndlingsfeatures.
Sucker Punch skifter superhelte ud med samuraier og leverer et spil fyldt med skønhed, drama og lidt ensformige hovedmissioner.
Iron Man indtager VR og kæmper både mod sig selv, Ghost og utrolig lange loadtider.
Verdens første kajak-eksklusive stealth-titel er sejlet i havn. Har Phantom: Covert Ops mere at byde på end et unikt præmis?
Om under en måned udkommer Iron Man VR. Vi snakkede med spillets instruktør om hans nye spil, det nemmeste pitch nogensinde og VRs tilstand.
Inden længe udkommer den sidste store PS4-eksklusive titel. Vi tog en snak med instruktør Nate Fox om Ghost of Tsushimas brutale kampe, åbne udforskning og spilmæssige ledestjerner.
Om få dage udkommer The Last of Us: Part II langt om længe. Vi tog en snak med game director Kurt Margenau.
Valves singleplayer-comeback er en formidabel oplevelse. Kan det ligefrem rykke ved opfattelsen af VR?
Vi fangede Valves Robin Walker og Brad Kinley til en snak om Half-Life, VR og om hvorvidt Robins mor kan spille Alyx.
Moon Studios' ventede to'er træffer en række kloge valg og leverer en af de bedste Metroidvanias i nyere tid.
Media Molecules længe ventede drømmeprojekt er en uimodståelig og imponerende blanding af spil, socialt netværk og udviklingsværktøj.
Rollen som beskyttende far er blevet mainstream i spilverdenen. Vi undersøger, hvorfor det pludselig er lige så interessant at være forælder som at være superhelt.
Cardboard Computers maraton-projekt er langt om længe færdigt. Vi tager et friskt blik på den samlede udgivelse af Kentucky Route Zero.
Trods et kvalitetsniveau lidt under standard, var 2019 rig på forskellige måder at håndtere spilstruktur på. Vi ser tilbage på nogle af de mest forfriskende.
Metal Gear Solid møder Splinter Cell i VR.
Piccolo Studios blander varme spanske følelser med tidsmanipulation og slipper langt hen ad vejen godt afsted med det.
Sylespids satire og svære moralske valg forenes på herlig vis i Obsidians første 3D RPG siden Fallout: New Vegas.
Om kort tid lander The Outer Worlds i butikkerne. Vi tog en snak med spillets instruktører Tim Cain og Leonard Boyarsky
Mobning og magisk realisme går hånd i hånd i Pixelopus' hjertevarme eventyr.
Grezzos flotte remake af den første håndholdte Zelda-titel er slet og ret årets mest charmerende spil.
En spilskribent på 30+ der ikke har spillet Ocarina of Time? Som optakt til Link's Awakening har Ketil endelig taget sig sammen og dykket ned i en af spilhistoriens helt store klassikere.
Flavourworks og Sony forsøger sig med en interaktiv film, men resultatet er hverken en god film eller et godt spil.
Det første seriøse alt-i-et ledningsfri VR headset gør det hele så vidunderligt nemt, men kommer også til kort på et par væsentlige punkter.
Direkte fra Ricks interdimensionelle kabelboks kommer endnu et bizart og storbandende eventyr. Ketil har med lidt forsinkelse taget et kig på Trover Saves the Universe i VR og 2D.
Forårets store Playstation VR-titel lader dig udleve drømmen som vaskeægte actionhelt - og lykkes heldigvis fornemt med det.
Sonys 20 år gamle serie udforsker nyt territorium. Tager Everybody's Golf VR en eagle eller bliver det til en dobbelt bogey?
Indtag rollen som kæmpespøgelse i en af årets mest hjertevarme fortællinger.
Blood & Truth har endelig fået en udgivelsesdato. Vi tjekkede dagsformen for forårets store Playstation VR-titel.
Forbered dig på at indtage rollen som Tony Stark. Vi var blandt de første til at prøve Sonys nye flagskibstitel til VR.
Sony har langt fra opgivet VR. Vi tog til New York for at prøve en masse kommende titler.
En række af tidens bedste indie-titler er udviklet af enkeltpersoner. Vi mødte folkene bag titler som Return of the Obra Dinn, Stardew Valley, Tunic og Iconoclasts for at høre om deres erfaringer med solo-udvikling.
En bombe går af i Turing i 1987, og du kan har kun en bestemt mængde tid til at efterforske sagen. Velkommen til The Occupation.
Crackdown 3 forsøger at finde formen ved at kigge tilbage i tiden, men resultatet frembringer hverken nostalgi eller glæde.
Friend & Foes debuttitel tjekker de rigtige bokse af, men kommer ikke i nærheden af at leve op til sine inspirationskilder.
2018 bød på flotte priser og glimrende, nye udgivelser, men i kulissen spøgte lukningen af CAPNOVA.
Nomada Studios debuttitel er en fest for øjne og ører. Men kan gameplayet følge trop og behøver det overhovedet gøre det?
Vi mødte folkene bag en af de seneste års største danske succeser for at snakke om åben udvikling, manglende politisk opbakning og det sexede i at have en konsolversion.