
Ready at Dawn er udvikleren, der lige nu nyder stor opmærksomhed for deres fantastiske lommeversion af God of War til PSP, men det er ikke det eneste projekt udvikleren har gang i.
Wii-konverteringen af det mesterlige Okami, er nemlig ved at modtage den sidste gang finpudsning af udvikleren, selvom Didier Malenfant i et interview med NintendoWiiFanboy fortæller, at det næsten ikke var sket. På spørgsmålet hvorfor valget lige faldt på Okami som konvertering, svarer hans således:
"Faktisk var det en smule mere kompliceret end som så. Det der skete var, at vi mødtes med Christian Svensson fra Capcom til en fest på sidste års Game Developers Conference. Han var en kæmpe fan af Daxter, vores forrige spil på PSP, og vi kunne ikke stoppe med at fortælle hvor højt vi elskede Okami og dets grafikstil.
En uge senere fik vi et opkald fra Christian, der spurgte om vi havde lyst til at stå for Wii-versionen af spillet, og vi sagde stort set ja med det samme. Okami er et stykke kunst, og vi har egentligt altid syntes at det skulle spilles på Wii på grund af penselbevægelserne og kontrollen i mini-spillene. Vi syntes det var en kæmpe ære at træde sporene efter Clover og endeligt lade et kæmpe stort publikum opleve Okami for dem selv."
Vi glæder os til Okami på Wii og har anmeldelsen klar, så snart vi får spillet ind af døren.