Dansk
Gamereactor
nyheder
Rytmos

Stor hæder til et lille spil

Rytmos fra Danske Floppy Club vandt i torsdags Nordic Game of the Year - Small Screen. Nu bliver det nok lidt nemmere at pitche vores næste spil, fortæller udviklerne til Gamereactor.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Tidligere på ugen blev der afholdt Nordic Game i Malmø. Konferencen gav den nordiske spilindustri mulighed for at udveksle erfaringer og netværke til den store guldmedalje.

HQ

Der var dog også tid til at klappe hinanden lidt på skuldrene. Som en del af konferencen blev der afholdt Nordic Game Awards, der fejrede det forgangne år i den nordiske spilindustri.

Med nominerede fra både Danmark, Norge, Sverige, Finland og Island var der hård konkurrence, og særligt Remedy Entertainments Alan Wake 2 tog godt for sig af priserne med hele tre af slagsen - inklusiv Nordic Game of the Year.

Det lykkes dog også for to danske studier at sikre sig priser. Geometric Interactive fik prisen for "årets spildesign" med Cocoon, mens at Floppy Clubs Rytmos blev kårets som "årets spil på en lille skærm" - altså årets spil til mobil og/eller håndholdte enheder.

Efter præmieceremonien fik Gamereactor, der var til stede på konferencen, en hurtig reaktion fra Floppy Clubs to stiftere, Niels Böttcher og Asger Strandby, der naturligvis var i ganske godt humør over at fem års - mere eller mindre fast - arbejde på det unikke rytmespil, blev anerkendt. De pegede blandt andet på, at det fremover muligvis ville blive en smule nemmere at skabe opmærksomhed omkring spillet.

"Det gør nok noget at vinde en pris. Specielt her, hvor det rækker ud over Danmarks grænser. Jeg har selv opdaget mange spil bare i dag. Det synes jeg altid man gør på Nordic Game," lød det fra Niels Böttcher.

"Vi er jo på branchemesse, og vi er ude at pitche vores næste spil," tilføjede Asger Strandby. "Sådan noget som det her, kan jo gøre, at man lige bliver taget en lille smule mere seriøst, næste gang man skal fyre en pitch afsted."

For Floppy Club var sejren nok ekstra sød, da det for spilleren så glidende og intuitive spil ikke altid var lige nemt at udvikle.

"En stor udfordring var, at vores spil er et musikspil. Man laver musik, mens man spiller det. Og det er samtidig et puzzlespil," fortalte Asger Strandby. "Vi forsøgte nogle sjove puzzles, som så skulle blive musik på et tidspunkt. Men hvad der kom ud af puzzle-maskinen, var ikke nødvendigvis god musik. Vi tog mange skridt at lave et sjovt puzzle og få det til at lyde godt som musik."

"Det værste var så, hvis et puzzle blev game testet, og der var nogen, der fandt ud af, at det ikke var sjovt, eller det var for svært, og det derfor skulle laves forfra. Så blev musikken pludselig helt ad helvede til igen," sagde en smilende Niels Böttcher afslutningsvist.

Du kan læse meget mere om Floppy Club og Rytmos i denne artikel fra forrige måned, hvor Ketil besøgte det lille studie på Nørrebro.

Vil du se, hvordan priserne fordelte sig til Nordic Game Awards, kan du se den fulde liste her.

Rytmos
RytmosRytmos

Relaterede tekster

0
Stor hæder til et lille spil

Stor hæder til et lille spil

NYHED. Skrevet af Jakob Hansen

Rytmos fra Danske Floppy Club vandt i torsdags Nordic Game of the Year - Small Screen. Nu bliver det nok lidt nemmere at pitche vores næste spil, fortæller udviklerne til Gamereactor.



Indlæser mere indhold