Dansk
Gamereactor
previews
Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows - Hvordan bruger man Yasuke som "assassin"?

Vi har set en masse Yasuke gameplay bag lukkede døre, og specifikt hvordan man kan bruge ham til at indtage samme slot som Naoe i Ubisofts egen præsentation.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Okay, lad mig starte med en ret tydelig disclaimer. Dette bliver et anderledes preview. Som en del af Summer Game Fest i Los Angeles præsenterede Ubisoft et kig bag lukkede døre på Assassin's Creed Shadows, men det var ikke ligefrem et glimt af noget, som folk ikke allerede har set i det gameplay, der blev vist på Ubisoft Forward. Så hvis du ikke allerede har gjort det, kan du se de nye gameplay-optagelser nedenfor, da dette preview hovedsageligt tjener det formål at forklare, hvad en alternativ version af netop dette gameplay-afsnit indeholder.

Så hvorfor er det her interessant? Jo, fordi Shadows er konstrueret omkring det faktum at de to karakterer tilsyneladende spiller to vidt forskellige roller for spilleren. Naoe er den klassiske snigmorder, hvorimod Yasuke præsenteres som den tunge samurai. Men den enkelte karakter kan faktisk bruges til alle scenarier, men hvordan tager det sig egentlig ud?

Mere specifikt viste Ubisoft mig faktisk, hvad der sker, når Yasuke påtager sig den samme infiltration af slottet i Forward-demoen, og det samme "snigmord" som Naoe. Der var også en kort ekstra smagsprøve på Naoes mere aggressive muligheder, som jeg kommer til senere, men for det meste vil jeg forklare, hvad der sker, når Yasuke angriber et beskyttet slot midt på dagen.

Dette er en annonce:
Assassin's Creed Shadows

Først og fremmest er Yasuke ikke en snigmorder. Han er ikke smidig, hurtig eller stille. Han er et bæst, en tank, en naturkraft, og det afspejles perfekt i hans spillestil. Hvor Naoe slår til fra hustagene og udmærker sig ved at snige sig ind og holde sig i skyggen, er Yasuke typen, der angriber først og spørger bagefter. Det blev bevist i dette alternative gameplay, hvor Yasuke går ind på slottet, udveksler katanaslag med en tung fjende, ødelægger hans panser og hugger ham ned med et par slag, inden han stormer mod en barrikaderet dør og bryder igennem den uden at få sved på panden.

Herefter hiver Yasuke sin musket frem og skyder et par trusler ned på afstand, før han tager sigte på en eksplosiv tønde for at fjerne en større gruppe af sammenstimlede fjender. Derefter ser vi Yasuke bruge et dash-angreb, der giver ham mulighed for hurtigt at lukke afstanden mellem ham og en fjende og derefter afslutte med et heftigt angreb, der vil udslette de fleste basale fjender. Og fordi Yasuke ikke kan stoppes med traditionelle midler, stormer han gennem flere Shoji-skærme, der adskiller ham og hans mål Lord Hayashi, ligesom Kool-Aid-manden, der sprænger gennem vægge, alt sammen før han sender sit mål af sted med et brutalt katana-angreb gennem maven. Efter at have nedkæmpet et par efternølere, der forsøgte at stoppe Yasuke på vej ud af slottet, rider den høje og imponerende samurai ud i solnedgangen. Det er stort set den vigtigste måde, de to karakterer adskiller sig på, når det kommer til at gribe en snigmordsopgave an.

Nu skal det siges, at Naoe har nogle mere aggressive færdigheder, der giver hende mulighed for at gå mere frontalt til værks i den selvsamme opgave, der præsenteres i gameplayet ovenfor. Hun kan bruge sin mobilitet og hurtighed til behændigt at nedbryde enhver form for panser, der beskytter fjender, før hun udløser et dræbende slag. Hun kan også kaste kunai for at detonere eksplosive tønder og bruge et par af sine egne unikke evner, men generelt set kan de centrale elementer, der udgør Naoes måde at operere på, ses ovenfor.

Dette er en annonce:
Assassin's Creed ShadowsAssassin's Creed Shadows

Men før jeg afslutter dette korte preview, vil jeg gerne give jer et par detaljer mere om spillet. Det foregår i slutningen af det 16. århundrede i Azuchi-Momoyama-perioden, der er vejrsystemer, som kan dukke op ud af det blå og påvirke gameplayet massivt, du kan vælge at spille som Yasuke og Naoe, når det passer dig, men der er centrale historieelementer, hvor du skal vælge den ene eller den anden, og der er et spionnetværkssystem, som minder mig om nogle af de styringselementer, vi så i ældre Assassin's Creed-spil, der giver dig mulighed for at lære mere om målene, før du forsøger at besegle deres skæbne. Co-game director Charles Benoit afslørede også for mig i et interview (som du kan se nedenfor), at mappet har omtrent samme størrelse som Assassin's Creed Origins, at holdet brugte Osaka- og Tokyo-holdene for at sikre, at verden føltes autentisk, og at vi vil lære mere om, hvordan Naoe og Yasuke blev venner på et senere tidspunkt, da den første afsløringstrailer så ud til at vise de to karakterer i strid.

At dømme efter tidligere Assassin's Creed-hovedpersoner føles Yasuke som lidt af en karikatur, det næste skridt i denne udvikling, som vi har set Bayek, Alexios/Kassandra og Eivor tage gennem Assassin's Creed Origins, Odyssey og Valhalla. Men bare fordi han ikke skildrer eller legemliggør de typiske snigmordertræk, betyder det ikke, at han ikke er en fornøjelse at se i aktion. Hvad angår Naoe, som vi har set et par gange, så ligner hun mere Basim fra Mirage, og sammen giver de to den ultimative måde at give sig hen til Assassin's Creed-fantasien på. Uanset hvad er jeg begejstret for spillet og muligheden for at prøve det på egen krop, og jeg ser frem til at lære mere om denne skildring af det feudale Japan, inden det får sin fulde debut i midten af november.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold