Dansk
Gamereactor
previews
ATV: Quad Power Racing 2

ATV: Quad Power Racing 2

Det er lidt af en drengedrøm, at tage en 4x4 Offroader, og give den fuld gas hen over vildt terræn.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Det er lidt af en drengedrøm, at tage en 4x4 Offroader, og give den fuld gas hen over vildt terræn. Følelsen af det buggy agtige køretøj, der bugter sig af sted på de kæmpe ballon hjul, må være enestående. Dette har drengene hos Acclaim sikkert også haft i baghovedet, da de fik Climax til at udvikle ATV: Quad Power Racing 2 (ATV2) til Xbox. Spillet er en opfølgning på en lidet succesfulde PlayStation udgivelse. Jeg har haft en næsten færdig version i hænderne - er der så mere at hente denne gang?

HQ

Man kan ikke ligefrem sige, at den umiddelbare konkurrence er overvældende. Vil man drøne rundt på 4x4 ATV racere, så er dette den eneste mulighed. Efter lidt tid i fællesskab med titlen, finder man dog hurtigt ud af, at der faktisk er solid konkurrence. Årsagen hertil er, at ATV2 falder direkte ind i ekstrem sportsgenren. Her er det sædvanlige udvalg af spilmuligheder, krydret med stunts og sågar muligheden for at sparke de andre racerkørere af deres maskiner.

Som det nok kan læses mellem linierne - og på dem - så er oplægget noget man har set før. Vi har sågar også det klassiske rock soundtrack til at akkompagnere løjerne. Der hvor ATV2 skiller sig ud fra modstanderne er ved fysikken. Der er selvsagt forskel på, hvordan en ATV håndteres i forhold til eksempelvis en BMX eller et skateboard. Grus- og mudderbanerne er uhyre bumpede, og du mister konstant jordforbindelsen. Eftersom du både skal lave stunts såvel som ende i toppen af klassementet, så er det vigtigt, at du som rytter sidder ordentligt på maskinen. Din vægt kontrollerer nemlig positionen af ATV’en, hvilken er altafgørende, når det drejer sig om dyrebare sekunder. Ved hjælp af lidt god timing ved tryk-slip af en knap, kan du også give dig selv længere distance på dine hop. Du har ligeledes muligheden for at udløse turbo på givne tidspunkter. Sidstnævnte har dog ikke nogen videre effekt.

Climax har valgt at lægge vægten på fartfornemmelsen. Dette har haft sin påvirkning på udseendet af banerne. Selv om de alle er relativt store, så er de også temmeligt uinspirerende at se på. Farvepaletten er kun udnyttet indenfor et begrænset areal, og der er en udpræget mangel på spændende vegetation og kendetegn. På den anden side så er hastigheden tilpas god, og forløber uden mærkbare fald i kadencen. Mit største problem ligger i øjeblikket på hele stuntmotoren. Denne er uhyre enkel, og består kun i at trykke en given knap og manøvrere den analoge controller.

Grafikken er også funktionel, om end der godt kunne være plads til forbedringer. Her tænker jeg især på animationen af figurerne. Endeligt så er det god underholdning, at sparke en sagesløs modstander af hans ATV, mens han drøner i høj fart. I øjeblikket sidder jeg med en titel indeholdende uudnyttet potentiale - forhåbentligt bliver det pudset af inden den endelige udgivelse.

Dette er en annonce:

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold