Beautiful Sakura: Fitness Club

Beautiful Sakura: Fitness Club

Hvis du synes at Eves kostume i Stellar Blade er lettere tåkrummende, så kan spilbranchen fortsat præsterer langt, langt værre.

"Sex sælger" er et motto, der er lige så gammelt som menneskeheden selv, og at bruge denne strategi er ikke noget nyt, når det handler om at markedsføre et produkt og tjene penge. Udvikleren Cropware er tydeligvis heller ikke ubekendt med dette fænomen, og deres nye datingsimulator, "Beautiful Sakura: Fitness Club", blander netop denne lettere modne dating-ramme med enkelt gameplay for at tiltrække besøgende. Hvis du for alvor tager ja-hatten på, så kan man sige at de ikke skjuler hvad de har til hensigt at sælge dig som spiller. Men samtidig er jeg nødsaget til at slå fast her helt fra starten, at hvis du forventer nogen som helst form for dybde, eller at der gemmer sig noget interessant under de her mildest talt tåkrummende billeder, så bliver du skuffet. Eller, det ved jeg ikke, det kan jo være at det bare er billederne du er kommet efter.

Pointen er, at hvis du synes at Eves kostume i Stellar Blade er lidt uddateret og gammeldags, så kan spilbranchen stadig præstere noget som er langt, langt værre.

Som spiller påtager du dig rollen som en personlig træner ved navn Kaito, og det er hovedsageligt i din professionelle rolle, at du møder den ene attraktive pige efter den anden. Disse forhold eskalerer dog hurtigt til mere flirtende og intime samtaler, og alt dette er ledsaget af mildest talt "suggestive" billeder af disse damer i forskellige indbydende stillinger. Man kan så fra tid til anden træffe forskellige valg i dialogen, men overordnet set er dette et selvspillende klaver, hvor man føler sig mere som tilskuer end som aktiv deltager.

Beautiful Sakura: Fitness Club
"Hvad er nyt i din verden?"

Manuskriptet og selve dialogen er ikke den bedste, og selvom man hurtigt bliver ledt hen til den meget dårligt skjulte passion, der fungerer som hovedhandling, opleves det meste som ret stift og livløst. Det føles lidt, som om en 19-årig har siddet ved tasterne, mens en anden har stået for billederne, og i et forsøg på at virke dyb bliver det åbenlyst seksuelt fokuserede tema blandet med fjollede kommentarer om, at "livet er som en bølge", eller at man skal "turde leve og udnytte alle muligheder". Det er simpelthen lidt som at åbne den ene kinesiske lykkekage efter den anden, mens en kvartet af anime-piger breder sig ud over skærmen i stramme Jofa-overalls - der er ikke noget i vejen med et spil med modne temaer, og heller ej er der noget som helst galt i at spillet har et seksuelt fokus. Men det er bare så skidt skruet sammen, og måske værst af alt er det bare en stor omvandrende kliché.

I betragtning af at opsætningen og spilbarheden er af den mest simple slags, ville man forvente, at spillet fungerede teknisk, men desværre fejler det i denne kategori, hvilket er ekstremt pinligt i betragtning af, at koden sandsynligvis ikke kan være mere avanceret end en gennemsnitlig Powerpoint-præsentation. Bevares, eventyret er spilbart, men når knaptryk ikke registreres, eller der er forsinkelser og underlige låse fra samtale til samtale, får man ikke ligefrem lyst til at nå rulleteksterne.

Beautiful Sakura: Fitness Club
Er du klar til din første lektion?

Jeg formoder, at den såkaldte "kunst" er det største salgsargument, men for at være ærlig føles det, som om udvikleren har brugt et AI-værktøj til at frembringe den ene børneforbudte ramme efter den anden. Der forekommer ligesom ingen direkte forbløffende kvalitet eller finesse, og der findes formentlig betydeligt billigere måder at finde lignende eller bedre materiale via en enkel søgning på internettet.

Beautiful Sakura: Fitness Club" koster omkring 100 kroner at anskaffe, og med det in mente er det meget svært at være generøs. Jo, hvis man kan lide visuelle romaner, hvor sensuelle emner behandles hurtigt og sjælløst, kan der være en vis glæde at finde her, men der findes helt sikkert (ikke at jeg ved noget om det...) bedre og billigere løsninger, hvis man er villig til at lave lidt research og ikke frygter en potentiel pinlig webhistorik.

Endelig er det en positiv ting, at det er ekstremt nemt at høste trophies og/eller achivements ved at spille, og det er måske noget at overveje for dem, der ønsker at øge deres virtuelle point, mens de søger motivation til at gå i fitnesscentret. Desværre er der ikke meget mere end det at tage med sig fra denne spandexfyldte fitnessklub.

Beautiful Sakura: Fitness Club
Beautiful Sakura: Fitness Club
Beautiful Sakura: Fitness Club