
Gamerizon står bag en lang række af de såkaldte Chop Chop-titler. Her bydes der på sport, kamp og hopperier, altid pakket ind i et glad tegneserieunivers. Figurerne fra Gamerizon ligner alle en aggresiv Steen fra tegneserien Steen & Stoffer, og de har masser af charme i de utilfredse ansigtsudtryk. Chop Chop Caveman hører til platformskategorien, så der skal hoppes igennem banerne.
Denne gang tager man rollen som en sulten hulemand. Der skal hoppes gennem fire (snart fem) forskellige miljøer, der alle er taget ud af Den Store Bog Om Platforms-Klicheér. Der bydes på tyve baner med frodig jungle, ildspyende vulkaner, skeletfyldte bjerge, sumpområder og (snart, ifølge udvikleren) et istidsområde samt nogle sukkersøde (på den absolut bedste måde) monstre. Det tekniske er på alle måde som det skal være, med ufarlig platformsmuzak samt nydelig og skarp grafik.
Styringen er naturligvis det vigtigste i sådan en type spil, og uden et fysisk joypad kan det ofte være her, platformspil fejler. Chop Chop Caveman rammer den dog godt, man kan vælge et virtuelt pad eller en stryg-over-skærmen-metode. Førstnævnte blev hurtigt min favorit, og jeg havde under gennemspilningen ikke et eneste dødsfald, som jeg følte, var grundet en ringe styring.
Det tager muligvis ikke mere end et par timer at nå slutningen, men der er masser af genspilningsværdi i spillet, da der både er juveler der skal samles, en score der skal stikkes og lidt ekstra skjulte godter til hule-picnickurven. Når der samtidig bydes på fin udfordring, et par mindre puzzles og nogle herlige bosskampe, så har man hvad man behøver af sit platformspil.
Chop Chop Caveman får en klar anbefaling herfra både på iPad og iPhone. Snup den næste gang du savner lidt charmerende hopperi uden enorme overraskelser.
v.1.4 testet