Hvis du har fulgt vores sidste guide til Hades II , som fortalte dig den bedste måde at nedlægge Hecate på, har du fundet vej til spillets næste område. Oceanus er fuld af irriterende fjender. Selv den fyr, der kan give dig nogle buffs, kan også være irriterende, men trioen, der blokerer din udgang fra den vandige verden, er den dårligste af flokken.
Scylla og hendes Siren-band er en visuel og lydmæssig godbid, når du først støder på dem, selvom de også er dødbringende. I modsætning til Hecate og de senere chefer, der knytter direkte bånd til din mission i forsøget på at nedlægge Chronos, er Scylla bare på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt, men i stedet for at lade dig passere, finder hun det passende at forsøge at tvinge dig til at lytte til hendes bands sæt, hvilket normalt involverer at blive sprængt af masser af angreb.
Alle tre medlemmer af bandet deler en stor sundhedsbjælke øverst, men du kan ikke bare fokusere en for at bringe dem alle ned. Når hver af dem har taget nok skade i den første fase, vil de stoppe med at angribe, men også blive usårlige, og så i den anden fase vil de begynde at omkomme en efter en. Når du først kommer ind i denne kamp, vil du sandsynligvis blive fristet til at gå efter trommeslageren først. Selvom dette er en gyldig strategi, da trommeslageren er ubevægelig, er det bedst at holde dig på tæerne, da hun kan sprænge dig med AoE-skader, og hendes medmusikere vil ikke bare lade dig jamre over hende. Hvis du har dit eget effektområde, ville det være bedst at starte kampen med at skynde dig lige ind i midten og få skaden ind, mens Scylla og hendes trommeslager er tæt på hinanden.
Hvis du vil undgå trommeslagerens angreb og ikke kan time streger ordentligt endnu, er dit bedste bud at løbe til den anden side af kortet, hvor du kan drage guitaristen. Hun kan springe fremad for at ramme dig eller ramme dig med en række projektiler, der slår dig tilbage. Hun er mere en irritation end en stor skadeforhandler, men hvis du ikke passer på hendes dykkerangreb, kan du ende med at blive offer for dem.
Så er der Scylla. Den virkelige chef for flokken, hun bevæger sig langsomt, men er fuldstændig usårlig for skader rettet mod ryggen. Hun har et skrigende angreb, der varer meget lang tid og fanger i et stort område, hun kan skyde en boble af musik mod dig og kan klemme sin muslingeskal ned for at skyde et væld af piggede projektiler over arenaen.
Når du har gjort din forberedelse, valgt dit våben, samlet velsignelser og udstyret det minde, du tror vil give dig den bedste chance for at overleve, er den bedste måde at gribe denne kamp an på at tænke på sirenerne som tre individuelle fjender, du skal nedkæmpe. Normalt skal du forlade Scylla til sidst, da hun er langsom og let kan undviges. Trommeslageren er den enkleste fjende at angribe først, da hun ikke kan bevæge sig, og hendes angreb på hele arenaen kan være ubarmhjertige, hvis de efterlades alene. Guitaristen er en irritation, men hun har ikke mange angreb, så hvis du kan få hende alene, er hun virkelig ikke så skræmmende.
Scylla alene kan dog være mere end en håndfuld, og derfor vil vi også anbefale på din rejse, at du henter noget fra Hestia, Hefaistos eller Zeus. Hestias brændeffekter betyder, at du kan undvige ind i nærkamp og ud, mens du efterlader fjenderne med nogle varige forbrændinger, og Zeus og Hephaestus tilbyder fantastiske AoE-muligheder, hvis du kan trække alle bandmedlemmerne sammen. Selene Nightmare Form er også utrolig nyttig her, da den giver dig nogle tiltrængte sekunder af usårlighed.
Kort sagt, der er ikke meget, vi kan sige for at give dig en let gevinst her, bortset fra at spille smart snarere end hurtigt. Det er nemt at blive overvældet af tre chefer, der kommer efter dig, men vær ikke bange for at få lidt afstand og plink væk med varierede værktøjer, hvis du har dem. Ellers skal du bare dræbe trommeslageren, og du skal være på en vinder.