Hvis du følger vejledningerne på Gamereactor i Indiana Jones and the Great Circle, har vi allerede samlet de 10 gamle relikvier fra Vatikanet og Gizehs 15 relikvier. Desuden begynder man at vide, hvad disse årtusinder gamle artefakter, som går langt forud for enhver nuværende civilisation, er til i hovedplottet og til gengæld tilsyneladende relateret til den centrale historie.
Hvis du efter dine korte, lineære Himalaya og Shanghai rejser troede, at spillet var begyndt at løbe tør for åbne verden-ideer og ekspansive områder, kunne du ikke tage mere fejl. Velkommen til Sukhothai, Siam, nu kendt som Thailand.
Dette smukke junglekort, hvor du næsten kan mærke myggene bide dig, er så stort og varieret, at du vil bruge et transportmiddel (bortset fra den nyttige hurtige rejse mellem skiltene) til at komme rundt om det for første gang. Når du har bosat dig i landsbyen Khaimuk Saksit, tager du af sted i din motorbåd med Gina (som ironisk nok ikke kan svømme og er bange for vand), og sejler langs de grønne floder for at lægge til i de forskellige områder; fra buddhistiske templer til italienske fascistiske militære lejre, der igen blev kontrolleret af den nazistiske skurk, Sturmbannführer Emmerick Voss.
Som med medicinflaskerne med A Remedy for All, de tabte artefakter eller slagsmålshulerne, er Riddles of the Ancients Discovery en gentagen missionsstruktur med identisk format og ingredienser som dem, der er set før. Med dette i tankerne, lad os finde de 24 relikvier i Siam.
Sukhothai åbner op for fri udforskning lige fra starten, fordi spillet allerede forstår, at du er ret erfaren i dets systemer. Vi bliver dog ved med at minde dig om vores hovedtip: ved at følge hovedhistorien (i dette tilfælde på jagt efter Den velsignede perle ) vil du finkæmme de forskellige områder, og hvis du udforsker grundigt, vil du også finde det, du har brug for til sidemissionerne.
For at få fingrene i alle 24 antikke relikvier i Siam kan du følge vores trin-for-trin guide, men du kan også finde yderligere vejledning i hæftet, der markerer dem på kortet. I dette tilfælde er bogen mere skjult end normalt, både bogstaveligt (i den bagerste ende af kortet) og billedligt (når man løser et puslespil).
"Et gammelt esoterisk manuskript, der giver en beretning om de forfædres relikvier, der rygtes at være fundet i Sukhothai"
Manuskriptet venter på dig, når du har løst Elefanten i rummet Mysterie bag Voss' Camp. Som vi sagde, vil du sandsynligvis gå til dette område efter Voss' Gold Stash Fieldwork, med den hensigt at stjæle det eksproprierede naziguld for at få råd til Åndedrætsapparat, der giver dig mulighed for at holde meget længere under vandet.
Lejren er sammen med våbenkammeret det bedst bevogtede område på dette kort, så du skal være forsigtig og/eller hurtigt få den kongelige hærs forklædning til at være mere iøjnefaldende. Under alle omstændigheder skal du gå bagerst på kortet (det nordligste område), og du vil se et lille tempel på venstre side, bevogtet af kun to fascister. Ved døren løfter en stenelefant sin snabel og byder dig velkommen.
Indeni skal du løse et ret sejt puslespil med at placere elefantfigurer på forskellige piedestaler. Vi lader dig følge dit instinkt for at gøre det, men hvis du går i stå, så tænk på, at du måske ikke har kigget op. Når du er færdig, får du Sukhothai-relikviekortet og en pæn sum eventyrpoint.
OK, du kan få fingrene i dette relikvie meget senere, men da vi talte om Camp Voss, er det kun passende, at vi fortæller dig, hvordan du får et af de mest udførlige relikvier i Indiana Jones and the Great Circle, især da det spænder over flere kort og kapitler.
Denne kiste, som Sturmbannführer Voss lånte af Gizeh, venter på dig i teltene ved siden af spisepladsen, så snart du kommer ind i hans lejr gennem hovedporten på højre side. Du kan enten snige dig ind eller bære en Royal Army-uniform. Det er en meget slående kiste, med en sammenrullet slange, der hviler på den, og der er ingen adgangskode til at åbne den, men tre forskellige nøgler tabt i spilverdenen.
Missionen er ikke så meget kompliceret, som den simpelthen er lang, og du skal have lyst til at gå et par gode ture gennem steder, du allerede har besøgt. Vi vil ikke dvæle for meget ved det, for hvis du markerer det i loggen, vil du se stederne, men husk på, at for de tre gamle nøgler skal du dykke med Åndedrætsapparat for at fjerne en træbjælke under vandet og finde en hemmelig krog i hvert af de næste tre kort:
Med de tre gamle nøgler i din besiddelse skal du vende tilbage til Sukhothai (det blå dokumentmappeikon markerer, hvor du vil dukke op igen efter den sidste lagring) og åbne slangekisten for at tage relikviet og 250 quest-point.
Din ordre kan være anderledes, men vi hentede vores næste tre relikvier på vores vej gennem ruinerne af Wat Si Sawai, da vi gennemførte sidequesten Fieldwork "The Kid Who Vanished ", hvilket som du måske godt ved allerede involverer at "redde" eller i det mindste befri Sunans nevø Aran, som allerede ligner en thailandsk Indiana Jones.
"Det ser ud til, at Aran gjorde en interessant opdagelse ved Wat Si Sawai. Hvis han mangler, er det det bedste sted at begynde at lede"
Den første er let at finde, så snart du begynder at gå gennem ruinerne, i den vestlige ende. Tag et kig på de vedhæftede billeder for at orientere dig.
Dette tempel i Wat Si Sawai har to puslespil. I den første, som er enklere og mere indledende, vil du se en mistænkelig væg ved siden af en af de albuer, du har brug for til kredsløbet. Slå den ned, og du vil finde din præmie.
Fortsæt med at udforske templet, kom forbi områderne med gigantiske tandhjul, vandhjul og bevægelige platforme, og du kommer til det andet blikkenslagerpuslespil, Khmer Pipeworks Puzzle. Det er ret ligetil at løse det, når du først har fået gang i vandhanen, men vi har vedhæftet Indys noter nedenfor, hvis du skulle sidde fast. Når du gør det rigtigt, vil du endelig befri Aran, og han vil give dig adgang til Shiva-helligdommen, et sidste hemmeligt kammer. Relikviet venter bogstaveligt talt på dig ved dens fødder.
Det næste antikke relikvie (selvom dette var vores første) er fundet lige efter at have lagt til ved siden af det hemmelige Voss Armoury, sydøst for den centrale ø på kortet. Du kan se på det vedhæftede kort: Forlad båden, henvend dig til det fascistiske våbenkammer i militærkomplekset, og du vil næsten støde ind i det, fordi det venter på dig i en kasse på et bord. Hvis du ikke er i Royal Army-uniform, anbefaler vi, at du siger arrivederci og sniger dig væk til senere...
"Det er meget, meget gammelt"
I Sukhothai er der flere tandhjulspuslespil, der involverer at placere Khmer trægear for at få en mekanisme til at fungere. Du har allerede set det i Wat Si Sawai, hvor det er stjernesystemet ved siden af vandrørene, men der er også små gåder af denne type spredt ud over hele kapitelkortet.
De er alle under jorden, og du skal dykke ned i dem som en brønd. Før du gør det, skal du dog lægge mærke til søjlen af tandhjul, der markerer deres tilstedeværelse udenfor: antallet af tandhjul på søjlen angiver, hvor mange af de små du skal bruge for at løse puslespillet. Interessant, ikke sandt?
Med dette i tankerne, og vel vidende, at små gear kan samles og bæres med dig (selv fra andre steder, som i tandhjulene for at åbne den skjulte dør til den skjulte pyramide ), kan du nu låse op for denne slags fængsler på dit eventyr.
For eksempel kræver denne mod vest, i ruinerne af vandfaldet, kun fire gear og er en leg.
Vi ved ikke, hvad en anakonda laver i stedet for en pytonslange i Thailand, men vi vidste heller ikke, hvad et nazistisk krigsskib lavede på toppen af et bjerg i Himalaya, og faktum er, at denne gigantiske slange er et af spillets højdepunkter og måske Indys største frygt.
Når du åbner den skjulte dør til den skjulte pyramide, vil du se, at det første af de fire relikvier, du kan få i disse ruiner... er ikke så skjult. Stop båden med Gina ved det sammenstyrtede tårn på venstre side, og prøv ikke at dykke ned, for du vil være krybdyrets snack. Du skal blot hoppe til toppen af ruinen og få fat i dit gamle relikvie.
Når du har beskæftiget dig med den gigantiske slange for første gang, har du formået at snige dig gennem en hemmelig undervandsindgang til templet, startende ved den modsatte søjle til relikviet indeni. Så snart du stikker hovedet sikkert ud af ruinerne, skal du kigge tilbage i hulen, for dit relikvie venter på dig der.
"Det vil føje til samlingen"
Når du går ind i Nephilim-stenbiblioteket (det, der ligner et stort Tetris-rum), og Indy kommer med en kommentar, skal du gå til højre i stedet for at fortsætte din vej, og nederst finder du din præmie.
Du har tilsyneladende besejret den gigantiske slange for enden af biblioteket (treforkkampen under krigselefanten) og klatrer nu op på indersiden af pyramiden ved at hoppe og få piskepoint med de treforke, der sidder fast i enorme svampe.
Når det ser ud til, at du har nået enden for at gå udenfor og redde Gina for at hjælpe dig, skal du ikke gøre det: Bliv ved med at klatre lidt mere (se slangeskuret på billedet for reference), og på det højeste punkt, du kan nå, venter et relikvie på dig.
Hvad er et eventyrspil uden en hemmelighed bag et vandfald? Se på kortet for at finde det nøjagtige sted og kom ud af båden uden frygt, du er på benene. Indeni finder du et nyt puslespil, der kan løses med de relikvier, du har samlet indtil videre.
Vi talte om alt dette i vores anden guide til at løse det første gamle relikviepuslespil, og i betragtning af det nummer, du vil have med dig på dette tidspunkt, vil du finde det mere behageligt end en bådtur.
"Hvem gjorde det?"
Denne er nem og kræver kun, at du får adgang til helligdommen, der er markeret nord på kortet, mellem den skjulte pyramide og Voss' lejr. Bemærk, hvor vi forlod båden.
Endnu en tandhjulssøjle. Husk de tips, vi gav dig til tandhjulssøjlen i vandfaldsruinerne ovenfor, og anvend dem her. Som du kan se, har du kun brug for fem gear til dette puslespil, og tricket er at forstå, at de to store skiver markeret med et symbol er forbundet og bevæger sig sammen. Se vores løsning:
Vi er i det næstsidste tempel i Sukhothai, hvor vi gennemfører en undersøgelse i frygt for Pailin, der igen er blevet skræmt af de eksplosioner, der er blevet opdaget syd for landsbyen, sydøst for kortet. Vi træder med andre ord ind i Khmer-gallerierne, hvor op til tre antikke relikvier venter på os.
Den første er let. Du får det kort efter at have mødt din tidligere alumni Annika Lund (som vil give dig en hånd på dette område) og løst det første trænøglepuslespil, når du stopper tandhjulene, der blokerer et rum. Før du går, skal du hoppe til det sted, hvor du er vist nedenfor, og samle dit relikvie op.
Halvvejs gennem dette fældefyldte tempel skal du klatre op i en krog og klatre lidt for højt for at få dit andet relikvie fra stedet. Se det nøjagtige sted på kortet:
Templets sidste rum er gravkammeret . Relikviet er på højre side af dæmonens hoved, men da det er hævet, skal du klatre op i venstre side og krydse over med pisken. Alt du skal gøre nu er at løse gåden om den forseglede sarkofag for at komme ud herfra...
En anden om Khmer-trægear, sydvest for kortet. I dette tilfælde har du brug for seks. Ignorer den store i nederste højre hjørne, som sidder fast med vegetation. Hvis du også går i stå, kan du se løsningen i det vedhæftede billede.
Til dette puslespil skal du bruge seks små trægear. Det er tæt på området med de tyvagtige aber. Se løsningen, hvis du ikke ved, hvordan du gør det, men nøglen er denne gang at bruge de store tandhjul, der er dækket af vegetation til venstre.
"Hos mig er det sikkert"
Der kræves mindst syv Khmer-gear for at løse dette puslespil i nordøst. Det er nemt, hvis du undgår blokeringspunkterne langs grenene. Og nej, det nytter ikke noget at tage lighteren ud for at brænde dem. Bemærk placeringen og løsningen:
Det mest krævende med hensyn til gear (du skal bruge 10, det maksimale, hvis du samler dem fra andre gåder og dem fra den skjulte port), det er ikke så svært at løse. Se på billedet, hvis du har brug for løsningsinspiration.
Du kan faktisk få denne meget tidligere end de foregående, afhængigt af din quest-rækkefølge. Vi samlede det for eksempel op i trinnet, før vi gik ind i den skjulte pyramide, ved at fuldføre Lost in the Past Fieldwork (ja, det fantastiske hallucinogene mareridt for Indys på grund af frøgiften). Dette aktiveres, så snart Sunan fortæller dig om legenden om den gyldne krog og Story of the Ancients, mens du fisker i landsbyen.
Du kan enten vente på, at drømmen er forbi, eller nå relikviet, før du begynder at bede, men det venter på dig til højre for søjlen, kravlende gennem en krog.
"Wat Mahathat, templet for det store relikvie, blev grundlagt af den første konge af Sukhothai"
Den første er på vej. Fuldfør "det store spil" (den ejendommelige form for levende skak), og så snart du falder i vandet, hvor billedet viser dig, vil du finde dette undervandsrelikvie.
Før du træder ind i det indre tempel i Wat Mahathat, hvor den hellige perle venter på dig, vil du gå ned ad nogle usikre trapper omgivet af tilsyneladende kløfter. På højre side af udgangen skal du dog kigge godt efter, for der er et svært at se sted, hvor du kan få fat i din pisk. Brug den til at finde relikviet i højre side af rummet.
Værelset er umiskendeligt, fordi det er det med iglerne. Gå rundt om den til venstre, kryds midten med din pisk og følg til sidst platformene for at få skatten - dette var den sidste!
Du har nu fuldført opdagelsen af de gamles gåder i Siam! Du skulle nu have i alt 49 gamle relikvier under bæltet (10 fra Vatikanet, 15 fra Giza og 24 fra Sukhothai) - kan du forestille dig, hvad du vil gøre med dem? Næste destination: Urs Ziggurat i Irak, hvor du skal løse puslespillet om de 50 relikvier. Vil du være med?