Dansk
Gamereactor
previews
SSX

Lynkig: SSX

Velkommen til Lynkig, der i dag handler om SSX. Er du nysgerrig omkring en kommende spiltitel, så send dit spørgsmål til vores brevkasse. Vi besvarer dem i form af disse mini-previews.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Som du måske husker, tog vi et stort kig på EA Sports' kommende SSX i februar-nummeret af vores magasin. Hent PDF'en hvis du ikke allerede har læst artiklen.

Der er sket et par ting med SSX siden da - blandt andet er undertitlen Deadly Descents blevet droppet. Derfor skød vi et par spørgsmål af til Duke Indrasigamany om spillet. Læs med og bliv klogere!

SSX

Det oprindelige navn til det kommende spil var "SSX: Deadly Descents". Hvorfor besluttede I at ændre det til bare "SSX" ?

Dette er en annonce:

Siden vi begyndte udviklingen af det nye SSX, har vores mål været at levere varen med hensyn til de to primære typer gameplay, som SSX altid har været kendt for - racing og trick events - og introducere en ny type gameplay til SSX-universet - overlevelse. En af vores tidligste taglines var "Race it, Trick it, Survive it", og det mål har vi opnået ved at have fart-nedkørsler (race), stil-nedkørsler (trick) og dødelige nedkørsler (survive), der alle spiller en stor rolle i spillet. Derfor følte vi, at det var for begrænsende kun at kalde spillet Deadly Descent, da det ikke indfangede hele oplevelsen i spillet. Så det navn droppede vi.

SSX

Der er ikke blevet sagt meget om spillets multiplayer/online-funktioner. Hvad kan vi forvente?

I kan forvente en rigtig stærk multiplayer/online-oplevelse, der er utroligt innovativ, inspireret af hvad Autolog-funktionen i Need for Speed: Hot Pursuit bragte til racing-genren. Udover det kan vi ikke afsløre nogen detaljer endnu.

Dette er en annonce:
SSX

I genstarter en engang så populær serie. Hvorfor følte I at tiden var inde til et comeback til SSX?

SSX er en af de sidste store serier fra den forrige konsolgeneration, der ikke har taget springet til denne generation. Det har ikke været på grund af manglende indsats, der har været adskillige forsøg på at bringe det frem over de sidste fem år, men mere fordi at vi ikke ville bringe det tilbage, før vi følte at vi havde det rette design og det rette hold, der kunne lancere det på en stor måde og give os noget at bygge på i fremtiden. Det er ikke bare en hurtig efterfølger til de tidligere spil, men en ægte genstart, bygget fra bunden med noget af den mest avancerede teknologi i branchen. Vi vil gerne se det som starten på en ny stor franchise for EA Sports.

SSX

I har endnu ikke vist så meget fra spillets overlevelsesdel. Kan du fortælle lidt mere om hvad vi kan forvente os med hensyn til gameplay der?

Det er den simpleste form for gameplay, du kan forestille dig - kom ned til foden af bjerget uden at slå dig selv ihjel. Hvis racing er dig mod de andre løbere, og trick er dig mod dig selv, så er overlevelse dig mod bjerget. Så vi har kigget på alle de måder, et bjerg kan vækkes til live og aktivt forsøge at ødelægge din dag.

Stenskred, laviner, bidende frost, tynd luft, mørke, snestorm, tåge, tunge sten, vind... Alle disse bliver personificeret i en episk overlevelsesudfordring per region, kaldet et deadly descent.

Så undertitlen er ikke helt forsvundet, den er bare en del af noget større som ganske sikkert vil appelere til både nye og gamle spillere.

Læs meget meget mere om SSX allerede på mandag!

SSX

Relaterede tekster

SSXScore

SSX

ANMELDELSE. Skrevet af Rasmus Lund-Hansen

Efter en halv generation i dvale vender EA's halsbrækkende SSX-serie endelig tilbage. Rasmus har lavet indies, flips og grinds til den store guldmedalje, og fortæller alt her.

December-måneds gratis Xbox-spil

December-måneds gratis Xbox-spil

NYHED. Skrevet af Lee West

Worms Battlegrounds, The Raven: Legacy of a Master Thief og SSX er på menuen i december for guld-medlemmer på Xbox. Worms dukker op til Xbox One, mens de to andre titler...



Indlæser mere indhold