Dansk
Gamereactor
previews
New World: Aeternum

New World: Aeternum Preview - En naturlig men uperfekt konsolovergang

Vi har selv holdt controlleren, og prøvet PS5-udgaven af det populære MMORPG fra 2021.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

For et par år siden, da New World tog fart, og alle tilsyneladende kastede sig over Amazon Games' MMORPG, var jeg en del af den flok, der ikke ville have noget med spillet at gøre. MMORPG'er har aldrig været min kop te, så på trods af den spændende præmis om et bredt og overbevisende fantasy-eventyr var jeg fuldstændig uinteresseret i at tjekke spillet ud. Og det er netop på grund af dette, at New World: Aeternum hurtigt fangede min opmærksomhed.

Hvis du ikke ved, hvad dette spil er, og hvordan det adskiller sig fra PC-oplevelsen, så er det først og fremmest bygget til konsolspillere og controller-input, men det indeholder også en omarbejdet udgave af hoveddelen af spillet, så alle kan opleve det fra start til slut helt alene. Ja, du læste rigtigt; hvis du har lyst, kan du opgive de centrale sociale elementer, der fik New World til at skille sig ud på MMORPG-området, og i stedet udforske Aeternums verden som en lone wolf.

New World: Aeternum
Dette er en annonce:

Det virker måske som en kontraintuitiv måde at nyde New World på, og det er det på mange måder også, men det gør også spillet langt mere tilgængeligt for de horder af spillere, der ikke har etablerede MMO-laug at læne sig op ad og finder det overvældende at bryde ind på denne scene. Og da New World: Aeternum har dette centrale design, er meget af kernegameplayet blevet justeret, så det passer til solospillere. Det betyder, at selv om der stadig er et land at udforske befolket af mange spillere, kan du tackle og overvinde alle kernehistoriens aspekter alene. Du får brug for hjælp til at nyde nogle af de mere late game- og udfordrende aktiviteter, men det er tilfældet med alle spil, der er designet til multiplayer, og som Destiny 2-entusiast er jeg mere end bekendt med dette.

Men lad mig nu komme til, hvordan Amazon har taget et hardcore MMO og konverteret og ombygget det, så det passer til konsoller. Først og fremmest er det sædvanlige MMO-interface, som ville få de fleste spillere til at skrige af frygt for deres liv, blevet massivt forenklet, så du ikke længere bliver overvældet af et væld af knapper og inputs, som det kræver dusinvis af timer at mestre. I stedet kan alle handlinger udføres med et tryk på en enkelt knap på din controller. Det betyder, at spillerens handlefrihed er mere begrænset, og at der er færre valgmuligheder, men det betyder også, at gameplayet og handlingen føles betydeligt mere forenklet og strømlinet. Især kampene fangede min opmærksomhed, for nu kan du angribe med lette og tunge angreb, skifte våben og bruge et par specifikke evner til din fordel uden at skulle have 10 funktionsknapper og en hel masse andre inputs bundet til forskellige andre knapper. Det er dog ikke kun ros det hele, da menunavigationen ser ud til at være faldet i en almindelig og enormt frustrerende fælde ved at bruge et cursor-system til at rode med dit grej, dine indstillinger og stort set alle andre menuer, du kan forestille dig. Det er overflødigt at sige, at det ikke holder vand og ville have godt af en alternativ designfilosofi.

New World: AeternumNew World: Aeternum

Hvis du undrede dig over den tekniske effekt af at konvertere New World til en konsol, kan jeg berolige dig med, at der heller ikke er noget at være bekymret over her. Ydelsen ser ud til at være upåklagelig (i hvert fald på PS5), og grafikken holder, selv om den er lidt grim, når man zoomer tæt på eller går ind i en cutscene. Men ellers er det svært at kritisere denne konsolversion af New World, da det ser ud til, at Amazon Games stort set har ramt alle grundpillerne i det, der gjorde spillet populært, samtidig med at det sikrer, at det passer til en helt anden type spiller.

Dette er en annonce:

Så kort sagt har Amazon konverteret et rent MMORPG til noget, der minder mere om det action-RPG, det ofte har hævdet at være i første omgang. Når man tager dette i betragtning og det faktum, at Aeternum bringer flere karakterarketyper at mestre, en ny storstilet PvP-zone, soloforsøg i slutspillet, en justeret levelling-oplevelse, et raid for 10 spillere, fornyede dialogsystemer og også fuldstændig paritet mellem pc og konsol, hvor konsolspillere endda får alt tidligere New World-indhold inklusive Rise of the Angry Earth-udvidelsen ved lanceringen, er der mange grunde til at være begejstret for denne version af New World. Og du vil også snart kunne få en smagsprøve på denne action, da en lukket beta er på vej og planlagt til mellem 11. juli og 17. juli, hvor inviterede Xbox Series X/S- og PS5-spillere vil kunne sætte spillet på prøve og endda få en snert af nogle af de lovede slutspilsaktiviteter.

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold