Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
previews
Saints Row

Saints Row

Vi har spillet fem timer af det nye Saints Row og sidder tilbage med blandede indtryk.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Velkommen til Santo Ileso - din nye digitale legeplads. Her kan du som et kriminelt vidunderbarn gøre, præcist hvad du vil, for politiet har stort set givet op. Det har desværre også givet de rivaliserende bander frit spil: de festglade Idols, de pumpede motorbøller Los Patrones, og de hensynsløse Marshalls styrer denne sydvestlige by med hård hånd. Du får derfor brug for en smule hjælp fra dine nye venner: chaufføren Neenah, den dovne DJ Kevin og den nørdede akademiker Eli. De vil hjælpe dig med at bygge et nyt kriminelt imperium op under navnet The Saints, og du skal selvfølgelig være chefen. Hvordan kommer du så langt? Ganske simpelt ved at få alt omkring dig til at eksplodere!

Saints Row har været vidt omkring siden den første udgivelse, og nu har Volition besluttet sig for fuldstændigt at genstarte sagaen med det kommende Saints Row, der introducerer os for en helt anden verden og friske karakterer. Enhver, der har fuldt med i markedsføringen af det nye spil, er nok bekendt med den skuffelse, som seriens fans har udtrykt over karaktererne. Efter at have prøvet spillet, deler jeg denne skuffelse - et stykke af vejen. De nye karakterers Zoomer-ansigter virker løftet direkte fra Fortnite og kan ikke måle sig med de hårdkogte gangstere fra de tidligere spil. Volition forsøger tydeligvis at lokke nye spillere til, men denne juniorbande blev jeg desværre allerede træt af under mine få timer med spillet.

Saints Row
Dette er en annonce:

På samme tid så skinner den satiriske tone dog tydeligt nok igennem. Bandens overdrevne gåpåmod og deres helt særlige entreprenørskab - som mest består af at sprænge konkurrenterne i luften - er sådan set morsom nok. Det bliver dog aldrig helt så vildt som den over-the-top galskab, der har præget de seneste spil i serien med ufoer, gangsterpræsidenter, og jeg skal komme efter dig. På den måde virker Saints Row nu lidt som Fast & Furious eller Kingsman, når det kommer til tone, stil og humor.

Det afspejler sig også i spillets gameplay. Bilernes køreegenskaber føles for eksempel noget løse og er bestemt ikke realistiske. Men det passer meget godt til spillets hektiske stil. Skydedelen er desværre ret tam, og det mest positive, jeg kan sige, er at våbnene trods alt fungerer og er nemme at styre med controlleren. Spillets hæsblæsende tempo virker inspireret af Just Cause 3, og du kan nu svæve gennem luften i et wingsuit, for i det næste moment at kapre en helikopter.

Derfor er det også overraskende, at spillets indledende sekvenser tager forholdsvis lang tid at spille igennem. Efter et par timer begynder verdenen dog for alvor at åbne sig med masser af forskellige missioner og opgaver. Sidemissionerne er bestemt ikke videre sindsoprivende i deres opbygning, men de giver dog mulighed for at styrke din bandes ry og ikke mindst udbygge deres arsenal af dødbringende våben.

Saints Row
Dette er en annonce:

Som i de tidligere spil skaber du din egen karakter helt fra bunden af, og der er nu endnu flere parametre at justere. Du kan ændre alt fra hudens tekstur til stemmens toneleje og dybde, og de mange muligheder giver tit morsomme resultater. Jeg spillede for eksempel som en gylden Oscarstatuette med prostetiske legemer og en hillbilly accent i løbet af mine fem timer med spillet. Det ville jeg nok blive træt af i længden, men heldigvis kan alt dette justeres løbende. Tilpasningsmulighederne strækker sig også til køretøjer, våben og dit hovedkvarter, hvor der løbende låses op for nye muligheder, i takt med at du optjener erfaringspoint. Nogle af de mere vovede tilpasningsmuligheder fra de tidligere spil er dog gået tabt...

Jeg kan desværre ikke komme nærmere ind på historien, men strukturen bliver den klassiske, hvor du rekrutterer flere medlemmer og sørger for at udvide dit territorium på bekostning af rivaliserende bander. På den måde minder det lidt om de første par spil, men igen - det er en strukturel lighed, mere end en spirituel. Saints Row svæver et sted mellem den relativt jordnære stil fra Saints Row og Saints Row 2, og den himmelråbende (men morsomme) absurditet fra de seneste par kapitler. Ud fra hvad jeg indtil videre har prøvet, er jeg desværre ikke blevet blæst bagover, men der kan kan stadig blive tale om en solid og lettilgængelig omgang open world-action, når Saints Row udkommer den 23. august.

Saints RowSaints Row
Saints RowSaints Row
HQ

Relaterede tekster

2
Saints Row

Saints Row

PREVIEW. Skrevet af André Lamartine

Vi har spillet fem timer af det nye Saints Row og sidder tilbage med blandede indtryk.



Indlæser mere indhold