Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Assassin's Creed Origins

Vi har prøvet Assassin's Creed Origins' nye udvidelse!

Magnus tog et smut til Ubisofts hovedkvarterer for at få et smugkig på den nye udvidelse til Assassin's Creed Origins, Curse of the Pharaohs.


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Selvom spillet i forvejen benytter sig af både de såkaldte "live"-elementer og en relativ dosis mikrotransaktioner, ville man let kunne argumentere for, at Assassin's Creed Origins benytter den mere old school-tilgang til udviklingen og udgivelsen af ekstra indhold. Målet er naturligvis at bibeholde engagementet fra spillerne, selv efter spillet er gennemført, og i løbet af de seneste par år der opstået flere, vidt forskellige strategier hvorpå dette mål kan nås. Ikke at det at udgive ekstra indhold har eksisterende synderligt længe, men der lader allerede til at være en "rigtig" og en "forkert" måde at udgive nyt indhold på, og med den første udvidelse til spillet, "The Hidden Ones", og nu den anden, "The Curse of the Pharaohs", lader det til at Ubisoft sigter højt.

Og præcis hvad betyder det så at sigte højt? At vælge den førnævnte "korrekte" strategi? Ja, for det første foregår begge udvidelser efter hovedhistorien, og leverer på den måde yderligere indsigt i hovedkarakteren Bayeks udvikling. Derudover tilføjer de ikke bare løse, nye opgaver, udfordringer og eksempelvis hestevæddeløb, som man måske ville forvente, men helt nye områder at udforske, dybe historier at opleve og selv nye tilføjelser til spillets Skill Tree. Det er, per definition, en udvidelse af hovedspillet, og det er noget der bliver sjældnere i denne "Games as Service"-verden, hvor live-elementer og minimale men hyppige tilføjelser er en del af dagligdagen i branchen.

Assassin's Creed Origins
Assassin's Creed Origins

Vi kunne virkelig godt liked lide den første udvidelse, The Hidden Ones, fordi til trods for at den måske valgte at præsentere den samme fundamentale måde at tilgå spillet på, så er det en direkte fortsættelse af Bayeks historie, mere af den storslåede verden vi forelskede os i sidste år og mere grej at finde - ja, selvom den mekaniske struktur forblev uændret, så så vi dette som en ganske ærlig udvidelse, mere indhold, mere landmasse. Netop derfor blev vi også ganske spændte da vi blev inviteret af Ubisoft til deres nordiske hovedkvarter for at prøve den næste udvidelse, Curse of the Pharaohs.

Allerførst var der rigtig mange der forventede et mere overnaturligt tag på den kendte egyptiske mytologi, da Ubisoft afslørede at Assassin's Creed Origins fandt sted i denne ikoniske tidsperiode. Det hjalp heller ikke ligefrem med forventningsafstemningen, da en gigantisk slange dukkede op i en af spillets trailere. Dog endte spillet, traditionen tro, med at fokusere mere på de menneskelige konflikter i perioden, hvor kun få drømmesekvenser introducerede overnaturlige elementer. Denne nye udvidelse er dog anderledes, og er langt mere interessant end som resultat. Historien tager dig i denne omgang til Theben og Kongernes Dal, som udgør en helt ny region bestående af fem nye zoner du kan udforske. Fra det aller første øjeblik hvor du sætter fod i denne nye verden sværmer det med spøgelser, mumier og dæmoner, og det bliver derfor gjort hurtigt klart, at Ubisoft har i sinde at indfri de førnævnte forventninger med denne udvidelse. Hele stemningen er mere overnaturlig, mere paranormal, og præcis ligesom Far Cry 5 kommer til at tilbyde mere tossede alternativer med sine udvidelser efter udgivelsen, så lader det til at Ubisoft netop tager større kreative friheder med deres spil efter de har ramt butikshylderne - et initiativ der egentlig giver meget god mening.

Assassin's Creed Origins