Gamereactor follow Gamereactor / Svenska / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
previews
State of Decay 2

State of Decay 2

Enden er nær, så Microsoft inviterede til et sidste kig på spillet inden undergangen rammer.

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Alle zombi-udbrud har en begyndelse. Du ved måske ikke hvad den er, men uanset hvem der først startede novellen/tegneserien/spillet, havde en begyndelse i hovedet, da kuglepennen først ramte papiret. Og mulighederne er mange; der er Resident Evils T-Virus eller rumskibet der kommer hjem med noget mindre spændende om bord i Night of the Living Dead. Da vi spurgte ind til begyndelsen i State of Decay, grinte Undead Labs' Richard Foge og sagde: "We don't talk about that", selv om han hurtigt efterfølgende medgav; "it's a well-kept secret.". Løsningen er derude. Nu skal vi bare samle puslespillet.

State of Decay 2
State of Decay 2State of Decay 2State of Decay 2

Hvordan den enkelte spiller beslutter sig for at lede efter brikkerne - og om det overhovedet bliver et mål for spilleren - ser ud til at være op til den enkelte. Dit spil kommer ganske givet til at blive helt anderledes fra mit. Det ene system er klar til at overlappe det næste, og eksisterer sammen i en sandkasse, der tilpasser sig til lige præcis din spillestil. Så hvis du ønsker en historie, kan du gå på jagt efter den, hvis du ønsker at se, hvor længe du kan overleve i det frie, kan du rejse i den retning du ønsker. Og hvis du ønsker at finde andre personer, og høre deres fortælling, kan de lære dem at kende. Mulighederne er der, nu gælder det bare om at tage dem.

For dig der ønsker den føromtalte historie, skal du dog ikke forvente de lange cut-scenes; "You're not going to have those moments," udtaler Foge omkring fraværet af historiedrevne cut-scenes. "You're going to have different moments where [you] developed an attachment to a survivor because something about them drew you into them. And then maybe the personal missions they wanted to go on also struck home, maybe they saved the life of another survivor. These individual moments accumulate during your relationship with these survivors, and then if you were to lose them the emotional impact that comes from that isn't because we have a well-crafted cutscene and perfect music timed to it, it's because you actually had agency, control. The fact that they died ultimately boils up to choices that you made."

Mit save-point slap mig løs i et mindre samfund omkring syv timer inde. Fra min base kunne jeg fortælle folk hvad de skulle gøre, søge efter ressourcer og konstant forberede mig på det værste. Man kan løbende skifte mellem karakterer, og nogle af de andre overlevende i basen havde missioner man kunne påtage sig (og mens jeg rejste rundt i landet holdt de mig beskæftiget med snak om alt og intet via radioen). Jeg havde meget at lave, og forlod stadig spillet med en følelse af, at jeg kun havde set toppen af isbjerget.

State of Decay 2
State of Decay 2State of Decay 2State of Decay 2