Dansk
Gamereactor
previews
Outriders

Outriders Demo er ude og her er vores oplevelse med den!

Jeg har spillet Outriders ca. 3 timers lange demo igennem, og I kan her læse om min oplevelse med det kommende looter-shooter spil.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Outriders er et kommende looter-shooter spil produceret af Square Enix og udviklet af People Can Fly, holdet bag blandt andet Bulletstorm og Gears of War: Judgement. Outriders 3-timers lange demo udkom i går, og her er mine tanker efter jeg har gennemført demoen, som er spillets første kapitel. Hvis du gennemfører demoen kan du overføre din progression til det endelige spil når det udkommer, og du har mulighed for at spille alle spillets 4 klasser i demoen så længe som du har lyst.

Outriders er et narrativt drevent spil, som fokuserer på 1-3 co-op PvE, hvor spilleren tager rollen som en af de få overlevende efter jorden er gået under. To gigantiske skibe var det eneste, som forlod jorden, da jorden gik under i 2071. Det ene omkom på vejen mod Planeten Enoch, mens du og resten af jordens resterende befolkning er på det andet skib frosset ned i dyb Cryo-søvn. I prologen skaber du din egen karakter med de sædvanlige muligheder for customization - hårtype og farve, ar i ansigtet, køn, maling osv. vi kender efterhånden rutinen, og begynder ellers at udforske Enoch.

Outriders

I - de såkaldte Outriders - er lige ankommet til planeten, og du får til opgave at indhente noget information fra nogle sonder, som var blevet sendt i forvejen. Under en af missionerne går det grueligt galt, og en stor anomali storm rammer dig og dit hold. Enoch er alligevel ikke beboelig, men det er for sent. I en kamp om at få stoppet den resterende befolkning om at komme ned til Enoch bliver din karakter skadet i en anomali storm, som ellers er dødelig mod alle andre, og nød til at blive frosset ned i Cryo-søvn endnu en gang for at overleve.

Hvad der virker som kort tid efter vågner du op igen, men planeten er ikke frodig og bevokset, men derimod en krigszone, og i al forvirringen bliver du hurtigt taget til fange og smidt ud i No Man's Land. Det viser sig, at du været frosset ned i 31 år, og planeten er nu blevet en slagmark, og du er en af de få Outriders der er tilbage. Mens du går i den øde No Man's Land bliver du ramt af en anomali storm igen som denne gang redder dit liv, og giver dig nye kræfter. Nu skal spilleren vælge hvilken af Outriders fire klasser - eller 'paths' - du vil spille som: Technomancer, som benytter gadgets i kampen; Devastator, Outriders form for 'tank'; Pyromancer, ild-baseret angreb og skade; og Trickster, teleporterende nærkampskriger. Hver path har sine egne perks og belønner en bestemt spillestil.

OutridersOutriders

Jeg valgte Trickster, som gav mig muligheden for at slå folk ihjel med et stort bredt angreb med et sværd som var et instant kill på de svageste og som ellers skadede stærkere fjender en hel del. Derudover fik jeg evnen senere til at teleportere mig bag mine fjender og stunne dem. Trickster path'en blev belønnet for aggressivt spil, og nærkamp, i form af ekstra liv hver gang du dræber nogen i nærkamp, og de gange jeg var tæt på at dø blev jeg nødt til at spille aggressivt for at overleve. Det er fed måde, at belønne spilleren på, synes jeg.

Spilleren bliver hurtigt involveret i kampen endnu en gang, og det er her for første gang at spillet ordentligt starter. Det spiller som et solidt 3. persons skydespil, og har alle de funktioner som forventes af den type spil. Du kan søge dækning, skyde fra hoften, slå fra dig i nærkamp og løbe, intet nyt under solen dér. Dog er Outriders anderledes i dets forskellige skills. Hver klasse kommer til at få 8 forskellige evner, og 4 af dem er tilgængelige i demoen. Jeg havde mit sværd-angreb, teleportation, en bobbel hvor tiden gik stille og projektiler bevægede sig langsomt, og kunne fylde mit magasin med kugler som skadede ekstra meget. Du er dog begrænset til kun at have 3 skills aktive ad gangen.

Outriders

Outriders er som sagt et looter-shooter spil, og det kommer også til udtryk i demoen. Det virker utrolig Destiny-inspireret og har nærmest den helt samme interface - men det fungerer jo, så hvorfor ændre det? Undervejs bliver du belønnet med nye våben, som stiger i sjældenhed og også i effektivitet. Sådan som verden er opbygget, er der forskellige "World Tiers", som egentlig bare er forskellige sværhedsgrader. Jo højere World Tier, som du spiller på, jo større chance er der for bedre loot, men udfordringen er også langt højere. For at komme op på højere World Tiers, skal du få nok experience i dit nuværende World Tier. Systemet er det samme som for eksempel Diablo III har, og jeg synes ærligt, at det fungerer ret godt. Det virkede som om man naturligt lander et sted hvor man både bliver udfordret, men også bliver tilpas belønnet.

Verden i sig selv er meget smuk, og minder om en blanding af Gears of War, Anthem og Destiny - med sin smukke natur, men også sine første verdenskrigs-lignende skyttegrave. Dog var der tidspunkter hvor grafikken ikke altid var helt skarp, og jeg håber bare at det er demo-versionen som er skylden bag dette.

Du får rigelig spil-tid for pengene i de 3 timers tid som demoen tager, både med sidemissioner og et par hovedmissioner. Demoen tager dig igennem skyttegravene for at bane vej til et solkraft-styret tårn, som er bevogtet af en 'Altered'. 'Altered' er personer, som anomali-stormen har ændret og givet kræfter, og du er en af dem. Undervejs i kampene møder du forskellige kaptajner, som også har en lille mængde energi fra stormen, og disse kampe føles mere som om du spiller et Infamous spil, end et looter-shooter spil - men kæmpe Infamous fan som jeg er, klager jeg ikke!

Outriders

Jeg fik blandt andet overvundet en boss, som brugte elektricitet, og jeg var konstant nødt at rulle ud af hans tordenstorms vej for at undgå at dø. I min tid med Outriders var jeg altid udfordret og det var yderst tilfredsstillende, når jeg med få liv tilbage fik overvundet mine fjender - og jeg glæder mig især til at spille spillet med mine venner i co-op.

Outriders lader til at være en god balance mellem udfordring og belønning, samlet i et solidt 3. persons skydespil med et godt twist i form af dine Altered kræfter. Dog hvis jeg skal være lidt kritisk, så lægger dialogen og plottet sig lidt mere op af Starship Troopers end nogen oscarvindende film, og det hele føles lidt B-films-agtigt. Jeg havde ikke et stort problem med dette, men jeg var heller ikke blæst bagover hverken de bandende skuespils-præstationer eller den tørre humor.

Jeg havde desværre ikke muligheden for at spille det igennem sammen med nogen, men både den endelige version og demoen tilbyder begge co-op spil med 1-3 personer gennem hele kampagnen. Ikke nok med at Outriders kan spilles co-op, så tilbyder spillet og demoen også cross-play på tværs af platforme, så det er ligegyldigt hvor du og dine kammerater spiller henne. Dét i sig selv er et godt skridt fremad for branchen, og jeg bliver mere og mere optimistisk omkring fremtiden og cross-plays implementering i forskellige multiplayer spil.

Outriders demo er ude lige nu, og den færdige version af spillet udkommer d. 1 april til PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC og Google Stadia.

Kommer I til at samle det gamle 'fire-team' for at spille Outriders igennem til april?

Outriders

Relaterede tekster

OutridersScore

Outriders

ANMELDELSE. Skrevet af Martin Lindgaard Svane

Martin er rejst til planeten Enoch for at se hvad People Can Flys Outriders egentlig har at at byde på.

Outriders runder 3,5 millioner spillere

Outriders runder 3,5 millioner spillere

NYHED. Skrevet af Jakob Hansen

Outriders blev efter et par forsinkelser udgivet d. 1. april. Siden da har spillet haft en række tekniske udfordringer, men har dog også fået en rimelig reception af både...



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.