Dansk
Gamereactor
previews
Prince of Persia: Warrior Within

Prince of Persia 2

Persiens førstemand svinger sablen i en dyster og historiedrevet fortsættelse. Thomas har snakket med teamet bag spillet.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Det var ikke svært for Gamereactor at blive begejstret da Ubisoft sidste år sendte et nyt kapitel af Prince of Persia på gaden. I et samarbejde mellem seriens originale ophavsmand, Jordan Mechner, og det umanerlige dygtige team hos Montreal Studios blev vi vidne til et visuelt mesterværk, der med et yderst intuitivt kontrolsystem kunne feje benene væk under de fleste. I kølvandet på udgivelsen blev det da også til en del internationale priser.

HQ

Det har naturligvis givet Ubisoft lyst til at slibe sablen endnu engang, og som traditionen åbenbart i øjeblikket kræver det, er toeren mørkere, mere dyster og en del hårdere. Det stod klart da Gamereactor fik et par informative perler ud af Yannis Mallet. Prince of Persia 2 handler nemlig om at evolutionen har gjort sit indtog i kampsystemet og om at give den unavngivne prins lidt mere karakter - give ham en personlighed så at sige. Men lad os gemme dette til senere, for det er netop kampsystemet der har fået de største forbedringer. Yannis Mallet kunne nemlig godt se hvordan hver eneste kamp udspillede sig på samme måde, og med fortsættelsen skulle dette så være fortid. Nu handler det om at råde over en god håndfuld kombinationer, der så kan sys sammen som det lyster spilleren. På den måde mister spillet sin meget lineære tilgang til kampene og breder sig i stedet ud i et utal af muligheder.

Og vi kan sagtens følge ham. Nu kan fjenderne bruges som skjold, kastes mod andre fjender og i det hele taget drilles på umanerligt mange måder. Dette følges op af et forbedret tidsaspekt, der igen giver dig muligheden for at spole frem og tilbage i tiden og undgå de mest uheldige beslutninger.

Der er også sket en del på det plotmæssige plan, hvor Jordan Mechner har villet puste noget mere liv i hans kreation. Prinsen er ikke længere blot en smart og atletisk eventyrer, der blæser igennem spillet med enkelte linier af dumsmarte dialoger i lommen. Han er en ægte person med en tung opgave foran sig. Nemlig at forhindre sin egen forudbestemte død - noget der sender ham ned i undergrunden og op mod seriens indtil videre mest diabolske fjender. Toeren er ifølge Jordan Mechner langt mere historiedrevet.

Yannis Mallet kunne også fortælle at fortsættelsen stort set underholder lige så længe som forgængeren og at man har snuppet en del af de ideer, som der ikke blev plads til i originalen. Disse kædes sammen med nogle helt nye af slagsen og det giver forhåbentlig Prince of Persia 2 nok nyt under solen til endnu en omgang. Fortsættelsen har allerede været undervejs i mere end 14 måneder og står i øjeblikket til udgivelse engang i efteråret år 2004, og behøver vi at sige at vi glæder os?

Dette er en annonce:
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within
Dette er en annonce:
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: Warrior Within

Relaterede tekster

Prince of Persia 2

Prince of Persia 2

PREVIEW. Skrevet af Thomas Tanggaard

Østens yndefulde prins opsøger sin fortid i håbet om at kunne redde fremtiden. Thomas Tanggaard har leget royal.

Prince of Persia 2

Prince of Persia 2

PREVIEW. Skrevet af Thomas Tanggaard

Persiens førstemand svinger sablen i en dyster og historiedrevet fortsættelse. Thomas har snakket med teamet bag spillet.



Indlæser mere indhold