
Den kommende efterfølger til Death Stranding, Death Stranding 2: On the Beach, lover en mere dynamisk og medrivende oplevelse end sin forgænger. Instruktøren og hjernen bag hele projektet, Hideo Kojima, har udtalt, at spillet er »strammere, mere fredeligt, mere dynamisk, mere spændende« med fokus på at forbedre tempoet og spilsystemerne. Handlingen udspiller sig 11 måneder efter det første spil, hvor vi igen styrer Sam Porter Bridges, som nu bor i Mexico med sin datter Lou. Historien begynder med, at Sams fredelige liv bliver afbrudt af Fragile, som sender ham ud på en mission for at forbinde Mexico og senere Australien med Chiral Network. Vi kommer dog ikke yderligere ind på spillets plot her.
Nu, hvor spillet har fire sværhedsgrader (Story, Casual, Normal og Brutal), er tempoet blevet forbedret, så spillere, uanset om det er veteraner, dem, der spillede originalen for længe siden, eller endda dem, der er nye i universet for første gang, hurtigt bliver grebet af handlingen. Desuden har Kojima udtalt, at denne efterfølger er designet til at komme i gang markant hurtigere. Selve verden er meget mere varieret med nye miljøer som ørkener, jungler og byer, og der vil være mere ekstreme vejrforhold som sandstorme, oversvømmelser og laviner, der påvirker gameplayet, herunder lastens temperatur og vægt.
Kamp spiller en større rolle i Death Stranding 2, hvor Kojima har reageret på fans' ønsker om mere action inspireret af hans Metal Gear Solid-æra. Spillerne kan nu deltage i intense ildkampe eller stille takedowns, især i fjendens baser i Mexico og Australien. Med nye menneskelige fjendetyper som banditter og overlevende har spillerne masser af tilpasningsmuligheder og kampstrategier.
DS2: One the Beach har et udvidet skill tree med opgraderinger af færdigheder som udholdenhed, snigeri og kampdygtighed samt et væld af nye værktøjer som f.eks. et par kraftige handsker til at slå på mecha, og endda en robotarm, der automatisk griber fat i en lastbil. Desuden giver sidemissioner nu betydelige belønninger, som f.eks. særlige weapon schematics, narrative bonusser og point til dit skill tree, der låser op for nyttige opgraderinger til Sam.
Hvad angår den asynkrone multiplayer og interaktion mellem spillere, har Death Stranding 2 udvidet sine onlinefunktioner, herunder nye strukturer som zip lines, free-floors og ramper, der sender Sam op i luften. Vi kan også tilpasse hans rygsæk med tilbehør som ekstra ammunitionsposer og skjolde samt modificere køretøjer med maskingeværer eller automatiserede systemer til at hente pakker. Der er en bred vifte af våben, fra pistoler og haglgeværer til den unikke »blodboomerang« og Bola Gun, og kampen mod BT'erne er mere engagerende med nye fjendetyper, der fysisk kan se Sam, hvilket giver mere dybde til gameplayet. Musikelskere vil også nyde en musikafspiller, der giver dem mulighed for at afspille en skræddersyet spilleliste, mens de bevæger sig rundt i verden.
Med disse spændende nye tilføjelser lover spillet at blive en robust og konstant udviklende oplevelse for både gamle fans og nytilkomne. Vi er klar til at vende tilbage til stranden den 26. juni.