Red Steel udkom lige omkring lanceringen af Wii'en, og det vil være synd at sige, at spillet blev modtaget særlig godt. Derfor er det som sådan også lidt af en overraskelse, at der nu er en fortsættelse på banen.
Efter at have spillet første bane igennem, er det dog tydeligt, at der er tale om to helt forskellige spil. Ja, de har faktisk ikke meget andet til fælles end at de begge har kampe med sværd og pistol i centrum: Der er tale om vidt forskellige historier, og ser man på det grafiske udtryk bemærker man som det første, at realismen fra Red Steel er væk til fordel for en mere "cell-shaded" tegneserieagtig streg, der virker ret original og velvalgt.
Red Steel 2 blander på mystisk vis westernstemning med japansk samurai- og ninjakampteknikker. Men selvom det lyder som et underligt miks, så fungerer blandingen faktisk overbevisende godt. Spillet er utrolig let at gå til, kontrollen sidder lige i skabet og i modsætning til forgængeren tager kontrollen af sværdet nu fuld brug af Wii Motion Plus til at måle styrken af ens slag. Det betyder, at man virkelig skal hugge til med controlleren for at hugge panseret af ens fjender.
Rundt omkring i spillet er der spredt forskellige pengeskabe, som man skal bryde ind i. Dette gøres også ved hjælp af controlleren, hvor man på bedste Egon Olsen-maner skal holde den op til øret og lytte efter de rigtige "klik" fra pengeskabet. Pengeskabene indeholder selvfølgelig guld i massevis, men konkret hvilken rolle dette guld har i spillet vides endnu ikke.
En lille bekymring går dog på, at spillet under sit ekstremt let tilgængelige udtryk kan komme til at virke lidt triviel i længden. Men eftersom vi ikke har set alle aspekter af spillet endnu, så skal tvivlen komme spillet til gode - og formår udviklerne ryste posen rigtig, kan der komme et godt og underholdende spil ud af Red Steel 2.