Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

LIVE
HQ
logo hd live | Earthless
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Dansk
      Gamereactor
      previews
      Stormrise

      Stormrise

      Strategi-spil har ikke virket på konsol endnu, men det kommer de til, ifølge Creative Assembly. Tanggaard fik et meget kort kig på projektet ved årets GC-messe.

      Abonner på vores nyhedsbrev her!

      * Påkrævet felt
      HQ

      Jeg havde det underligt med at gå rundt på Segas lukkede stand i år. I det ene rum viste firmaet et spil som Bayonetta frem, mens de i et andet gennemgik Stormrise - og der var flere galaksers forskel på kvaliteten. Bayonetta var elegant, afpudset og lignede noget, der kunne lanceres i morgen, mens Stormrise var grimt, uden en egentlig designretning og blottet for gennemførte effekter.

      Heldigvis var der en grund til Stormrise' meget underspillede grafiske side, og den var ret enkel: Creative Assembly havde fokuseret al deres tid og kræfter på kontrollen, et element, der stadig ikke beherskes i strategi-genren, og det kunne i den grad mærkes. Der var tænkt nyt, der var tænkt stort og det virkede i den grad upåklageligt, da en af Australiens bedste Starcraft-spillere, fremviste spillets mange facetter.

      Whip Select sendte ham med et enkelt vrid i den analoge styrpind fra den ene ende af slagmarken til den anden, kun guidet af en retningskegle. Samtidig kunne han elegant finde enheder, der havde forskanset sig på toppen af nærliggende bygninger, og dermed blev Stormrise aldeles mageløst at iagttage. Det meste kunne klares med bare et par knapper og den analoge styrepind, og det var uden at miste den dybde, som genren ellers har på PC. Creative Assembly havde solgt mig på ideen om et velfungerende strategi-spil til konsollerne.

      Til gengæld skal de arbejde længe og hårdt på den grafiske del, for der var intet smukt over Stormrise ved årets præsentation. Når det fungerede bedst grafisk var det mildest talt skrabet, og når det var værst, lignede det noget, der kunne være trukket ind fra PlayStation 2. Der er ingen tvivl om, at Stormrise har været efterladt lidt i en osteklokke rent designmæssigt, men at designet af selv de meste ting ikke var på plads, her ca. et halvt år før spillet tilsyneladende skal lanceres, er mere end bekymrende - projektet var totalt anonymt.

      Dette er en annonce:

      Om Stormrise kan rejse sig fra middelmådighedens ringe designvalg er tvivlsomt, men projektet er i det mindste et af de bedste forsøg, jeg endnu har set, på at overføre den populære genre fra PC til konsol, og det er i det mindste noget.

      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Dette er en annonce:
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise
      Stormrise

      Relaterede tekster

      5
      StormriseScore

      Stormrise

      ANMELDELSE. Skrevet af Daniel Steinholtz

      Du loves tung strategi, masser af overrakelser og et nærmest revolutionerende kontrol-system. Men hvad får du?

      8
      Stormrise

      Stormrise

      PREVIEW. Skrevet af Thomas Tanggaard

      Strategi-spil har ikke virket på konsol endnu, men det kommer de til, ifølge Creative Assembly. Tanggaard fik et meget kort kig på projektet ved årets GC-messe...



      Indlæser mere indhold