
Zelda-serien er en af de få spilserier, der aldrig har skuffet med en fejlbehæftet eller kedelig episode. Fans frygtede måske at skiftet fra 2D til 3D ville fører horder af problemer med sig og en del føler sig sikket stadig snydt over ikke, at få en realistisk udgave af serien på GameCube, som Nintendo lagde op til med demoen på Spaceworld. Men snakkes der uforfalsket gameplay, en solid historie og storslået grafik, så har Zelda ramt plet hver gang - og The Wind Waker er ingen undtagelse.
GameReactor har netop fået den færdige udgave ind af døren, og de sidste mange timer har været spenderet med den seneste inkarnation af Link i en lækket Cel-Shaded verden i jagten på den velkendte Nintendo magi. Og den tog ikke mange minutter at finde. The Wind Waker oser ganske enkelt at stilrent design, en mere gennemgribende og humoristisk historie samt nogle af de flotteste animationer og verdener vi nogensinde har set. Selv den mest hårdnakkede kritiker bør tage de sure opstød til sig. Link er fantastisk med sine store tallerkenøjne sin gennemførte mimik, og Miyamotos hensigt med at give spilleren styringen over en tegnefilm er til fulde opnået.
Grafisk er The Wind Waker særpræget og anderledes. Lys og mørke bruges med stor finesse gennem spillet, og den generøse brug af farve klæder Links verden umådelig godt. Dette kædes sammen med ultra glatte og meget imponerende animationer, der gør Link i stand til at hoppe, kravle, snige og løbe igennem de mange farverige miljøer. Styringen kræver ingen tilvending og systemet er som i Ocarina of Time og Majoras Mask enkelt helt ud i fingerspidserne. Link hopper selv over huller i broer, og fra sten til sten og når det kommer til kampe så excellere Nintendo i deres design - nøjagtig som i de to foregående 3D spil.
Selvom Links verden denne gang ifølge Miyamoto skulle være væsentlig mindre, så er mulighederne, hemmelighederne og alsidigheden større. Spilleren fristes til at gå på opdagelse i de spraglede landskaber, og hver gang der indsamles nyt udstyr, afprøves dette på tidligere uløste gåder og problemer. Det er et Nintendo trademark og det fungerer upåklageligt i The Wind Waker, som det også gør det i Metroid Prime. GameReactor har kun sluppet joypaddet for kort at give en beskrivelse, af hvad der kun kan betegnes som et af de mest fortryllende eventyr nogensinde, og vi vender naturligvis tilbage med en gennemgribende anmeldelse i næste nummer af Gamez.dk.