Dansk
Gamereactor
previews
We Love Katamari

We Love Katamari

En miniput-prins og hans kugle viser, at spiloriginaliteten stadig stortrives visse steder. Nielsen har set nærmere på opfølgeren.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Da prinsen var færdig med at rulle den mægtige magnetkugle og stjernerne igen fyldte himlen, syntes alt endeligt at være som før igen. Men jammerskrig fra jordens befolkning og ønsket om flere eventyr med prisen og magnetkuglen, var mere end universets konge kunne holde til, og snart var prinsen igen på vej mod jorden. Sådan lyder forhistorien til We Love Katamari, og hvis naiviteten allerede har afskrækket dig, vil spillet sikkert også gøre det. For alle os andre venter der dog et eventyr ulig alt andet du har spillet.

Katamari Damacy var et af de mest charmerende bekendtskaber, jeg havde fornøjelsen af at spille på min PlayStation 2 sidste år. Når jeg ikke nynnede med på det vanedannende soundtrack, var jeg fortryllet af den pastelfarvede verden og det originale gameplay. Med tændstiktynde ben, rund krop og ovalt hoved, skubbede den lille prins rundt på en magnetisk kugle, som sugede alt til sig.

Jeg startede med mindre ting som knappenåle og viskelæder, men som kuglen voksede sig større, voksede også dens magnetiske kræfter, og snart kunne intet skjule sig for prinsen og kuglen. Kuglen skulle rulles fordi prinsens far, universets enevældige hersker, som kun snakkede i scratch-lyde, ved et uheld havde ødelagt alle stjernerne på himlen. Stjernerne blev erstattet af de kugler, prinsen havde rullet, og alle var glade, alle undtagen de europæiske PlayStation 2-ejere, som aldrig fik lov at nyde spillet, fordi ingen gad udsende det herhjemme.

Dette er en opfølger, og det ville det være synd at sige, at der er sket særligt meget nyt i We Love Katamari, men da det kun er ganske få herhjemme, der prøvede det originale spil, vil det ikke betyde noget. Med de to analogpinde styrer du miniput-prinsen rundt på de forskellige baner, der oftest byder på en tidsgrænse indenfor hvilken, du skal have fået magnetkuglen op i en udvalgt størrelse. Målene varierer en smule fra bane til bane, men det grundliggende tema forbliver det samme, uden på noget tidspunkt at blive kedeligt.

Dette er en annonce:

Du vil med sikkerhed aldrig have prøvet et spil som We Love Katamari før, og chancerne er foruroligende små for, at du inden for den kommende årrække vil få chancen for at prøve et spil som We Love Katamari igen.

Vores beta-version har nu snurret i maskinen i en uges tid, og det er simpelthen umuligt at modstå på nuværende tidspunkt. Kombinationen af originalt gameplay, grafik og lyd, samt den ekstremt enkle og naive humor, er så opkvikkende, at vi ikke kan huske, hvornår vi sidst har set noget så anderledes og forfriskende. Magnetkuglen ruller videre og vi kan ikke vente på den færdige version.

We Love Katamari
We Love Katamari
Dette er en annonce:
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari
We Love Katamari

Relaterede tekster

We Love KatamariScore

We Love Katamari

ANMELDELSE. Skrevet af Thomas Nielsen

Den rullende glædespreder finder endelig vej til Europa. Nielsen har gennemspillet Takahashi længe ventede toer.

We Love Katamari

We Love Katamari

PREVIEW. Skrevet af Thomas Nielsen

En miniput-prins og hans kugle viser, at spiloriginaliteten stadig stortrives visse steder. Nielsen har set nærmere på opfølgeren.



Indlæser mere indhold