Dansk
Gamereactor
anmeldelser
Wrath Unleashed

Wrath Unleashed

Så har The Collective og Lucas Arts allieret sig for at give konsolejere en lidt anderledes oplevelse.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Så har The Collective og Lucas Arts allieret sig for at give konsolejere en lidt anderledes oplevelse. Førstnævnte forsøger at fortsætte deres positive stime, som nu tæller såvel det nye Indiana Jones- samt det oprindelige Buffy-spil. Denne gang går de mere originale veje og distancerer sig fra licensernes sikre havn til fordel for mere hårdhændet, usikker bølgegang. Skak møder Soul Calibur møder Dungeons & Dragons i en hellig treenighed, som umiddelbart ikke har meget tilfælles. På denne grobund spirer nye muligheder op til en solid stamme, som desværre ikke udnytter gødningen til fulde.

HQ

De historiemæssige bindinger er ikke skræmmende og nøjes med at bevæge sig lidt inden for en fortælling om elementaler, dommedag og god mod ond. Fire halvguder, der repræsenterer hver deres kombination af orden og kaos samt god og ond, stiller front på de rygende ruiner af en planet. Det er naturligvis blevet tid til den sidste "show-down", og man kan blive aktiv deltager i disse grusomme kampe, som kun kan have én vinder. Halvguderne har omgivet sig af deres allierede, ensidige væsner, som kun tjener et formål. De varierede landskaber gemmer på strategiske punkter, som vil kunne være udslagsgivende for krigslykken.

Wrath Unleashed er en relativ unik hybrid mellem kamp og strategi. Begivenhederne følges fra et oversigtskort, som er inddelt i en række felter. Inden for disse felter indikerer farvekoder felternes elementale natur, samtidig med at ikoner viser, hvis feltet indeholder bygninger af særlig betydning. Alle fire kamphaner kan befinde sig på kortet samtidigt og bevæger sig nu mod hinanden på tur. Så snart to opponenter befinder sig på samme felt, så vil såvel perspektivet som gameplayet ændres, og man zoomer nu ind på en glorificeret gang nærkamp. Begivenhederne skifter til at være i real-time, og nu gælder det ellers om først at få de fleste og hårdeste træffere ind på den anden bavian.

Hver deltager er, udover sin valgte halvgud, repræsenteret af en række forskellige væsner på kortet. Mytologiens verden har været gavmild og donerer både enhjørninger og drager til slagmarken. Nogle af væsnerne er gengangere på tværs af de forskellige halvguder, mens andre er unikke. Der er dog ikke den helt store forskel på tværs af udvalget - udover den rent kosmetiske difference er det mest et spørgsmål om energi, magi og slagstyrke. Når man først er fanget i en kamp, så bliver disse faktorer suppleret med yderligere en vigtig parameter. Alt efter, hvilket område man kæmper på, vil det nemlig kunne give kampfordele til en af deltagerne. Kæmper man eksempelvis på lava, så vil naturligvis give fordele for dem, som kæmper for elementet ild.

De forskellige kombinationer af baggrunde og figurer giver naturligvis Wrath Unleashed et strategisk præg, hvor det er vigtigt at vælge sine kampe med omhu. Det mere stokastiske element kommer så til udtryk i selve kampene, hvor det mest af alt er et spørgsmål om at hamre som en besat på knapperne. Det kan sagtens tippe spillet til éns fordel, hvis man er rigtigt god til disse kampsekvenser. Faktisk er det lidt synd at sekvenserne er obligatoriske, da de sagtens kan være med til at afskrække folk, som mest af alt ønsker det strategiske element. Alternativt så er dybden i strategien trods alt ikke særligt dyb, og spillet ville føles utroligt overfladisk, hvis det kun var denne del, der skulle bære det.

Dette er en annonce:

Umiddelbart er det ganske underholdende at spille Wrath Unleashed alene, og man vil finde ganske god underholdning isoleret foran skærmen. Desværre så er levetiden ikke imponerende, da kampagnen kun byder på fire missioner med hver af de fire halvguder. Herefter er det multiplayer-delen som skal modveje prisen, og det lykkes til dels også. Faktisk er det uhyre underholdende at samles omkring skærmen, og tage del i en overdimensioneret gang skak mod vennerne. Her kommer de strategiske elementer virkeligt til sin ret, og flygtige alliancer vil blive afløst af bitre stride. Et opgør kan let tage op til fire timer og vil byde på hele det følelsesmæssige spektre inden det endelige udfald er afsløret. Ganske ubegribeligt er det dog ikke muligt at spille over Live - en stor fejltagelse. Teknisk er spillet uanfægteligt, men ikke imponerende - både grafik og lyd er detaljeret, men ensartet. Wrath Unleashed er en solid titel, hvor udviklerne har overset et par åbenlyse muligheder.

07 Gamereactor Danmark
7 / 10
+
En lækker og anderledes cocktail af flere forskellige genrer.
-
Kan godt virke afskrækkende for mange, og hvor er understøttelsen af Live?.
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Relaterede tekster

Wrath UnleashedScore

Wrath Unleashed

ANMELDELSE. Skrevet af Alan Vittarp Rasmussen

Så har The Collective og Lucas Arts allieret sig for at give konsolejere en lidt anderledes oplevelse.

Wrath Unleashed er gået guld

Wrath Unleashed er gået guld

NYHED. Skrevet af Rasmus Berg

Lucas Arts kan her til morgen meddele, at deres strategiske fantasy spil Wrath Unleashed er gået guld og er klar til at blive masseproduceret. Vi har mere indenfor.



Indlæser mere indhold