Gamereactor Close White
Log ind medlem






Glemt kodeordet?
Jeg er ikke medlem, men det vil jeg gerne være

Eller log ind med en Facebook-konto
Gamereactor Danmark
previews
Red Dead Redemption 2

Vi har spillet seks timers Red Dead Redemption 2

Vi spillede Red Dead Redemption 2 helt fra begyndelsen af, og lad os bare sige, at det var ganske imponerende.


Facebook
TwitterReddit

Hvis du i forvejen allerede har læst vores ekstensive preview som vi bragte for bare et par uger siden, så har du allerede en ganske omfattende idé om præcis hvad Red Dead Redemption 2 handler om, og hvad det på sin vis er. Vigtigst af alt ved du hvordan det føles, og netop følingen er den afgørende faktor her. Du ved hvor taktilt det er, hvordan hver eneste animation er forsætteligt tung for at give spilleren konstant feedback på realistisk vis, du ved at Rockstar ikke bare har skabt deres største men også deres dybeste åbne verden, og du ved at det hele kan opleves sømløst i førsteperson. Du ved at de har brugt måneder på at raffinere følelsen af hvert eneste våben, du ved at hesten er en kompagnon og ikke bare et køretøj, du ved hvordan det ser ud, og du ved hvordan det lyder.

Du ved desuden også hvor imponerende det hele tog sig ud, og hvordan vi i rosende vendninger, hvis vi skal sige det mildt, beskrev ned til mindste detalje hvor vildt det hele var, da vi spillede spillet i København for kort tid siden. Vi var imponerede, det kan man vist ikke tage fejl af, men mest af alt var vi lettede, lettede over at se at Rockstar fortsat lægger tusindvis af arbejdstimer i at sikre at hver eneste lille detalje er raffineret til det punkt hvor det føles som intet andet. At de først og fremmest ønsker at skabe troværdige verdener.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2

For nylig blev vi så inviteret endnu en gang, denne gang til et koldt London, for at opleve en forlænget session med spillet inden den endelige udgivelse senere på måneden, og disse er så vores endelige indtryk inden det langt om længe er blevet tid til at anmelde Rockstars næste opus.

Denne gang fik vi nemlig lov til at bruge hele seks timer i selskab med Red Dead Redemption 2, og vi taler ikke om nøje udvalgte sekvens midt i spillet, men helt fra begyndelsen, fra hvor titlen løber over skærmen til så langt vi kunne nå i det tidsrum vi havde med spillet. Vi kunne rejse så vidt øjet kunne se, og interagere med enhver karakter vi stødte på på vores vej. Alle kunstige barriere blev fjernet, og tilbage var den rene spiloplevelse. Igennem denne tid med spillet er vi nu bare endnu sikrere på, at vi har at gøre med noget ganske særligt, og endnu mere end det - en milepæl.

Denne gang var Rockstar endelig parate til at lade os se det hele, at lade spillet tale for sig selv, og lade os starte helt fra begyndelsen. Vi begynder vores rejse, præcis som vi beskrev i det originale preview. Det vilde vesten er et døende koncept, og det utæmmede landskab er i gedigen fare alt imens lovhåndhævere slår hårdt ned på overtrædelser, industrien omformer landskabet og brutale sociale normer nedbrydes og erstattes med regler, rammer og hieraki. Vores gruppe af banditter er blevet jaget ud af Blackwater som resultat af et fejlslået røveri, og har derfor søger de ly i et sneklædt bjergpas. Det hele ser ret så sort ud, og det er her vi overtager styringen af hovedkarakter Arthur Morgan, der har ansvaret for disse ambitiøse og ideologiske banditter, som higer efter et liv der ikke involverer noget af det Uncle Sam kan tilbyde.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2

Herfra rakte vores seks timer lange session helt fra de absolut udsøgte første par missioner, hvor du som Morgan forsager snestorme, frosne søer og tyk sne for at sikre gruppen vand, mad, ly og varme, til at udforske spillets allerstørste metropol, Saint Denis, som er noget enhver spilentusiast bør se frem til.

Endnu en gang røvede vi toget, og endnu en gang fik vi til opgave at sikre tilstrækkeligt med stjålen valuta og kontrabande til at gruppen kunne migrere væk fra de sneklædte tinder, og slå lejr nede i højlandet øst på i stedet. Netop i dette tilfælde handlede det ikke om at få flere penge på lommen, som Michael, Trevor og Franklin i Grand Theft Auto V, men om at undgå fattigdom og en næsten sikker og iskold død. Denne gang var vi dog, via de førnævnte introducerende missioner, bedre bekendt med spillets mange mekanikker, og derfor kunne vi trække våben med mere selvsikkerhed, og havde derfor ingen problemer med at møje en hær af fjender ned via en kombination af beskydning fra dække med en Repeater Carbine-riffel og skud fra hoften med revolveren. Endnu en gang skulle vi bestemme hvad der skulle ske med de overlevende fjender, og denne gang valgte vi at gelejde dem ind i en af togvognene, for så at sende toget brølende, førerløst ned igennem højlandet. Dette påvirkede naturligvis vores rygte, men tilfredstillende det var det altså. Ydermere fik vi i denne omgang lov til at opleve den egentlige migrering af lejren, og vi tog faktisk tøjlerne på en af de massive hestevogne, der skulle transportere alle gruppemedlemmernes ejendele ned af bjergskrænten til Horsetooth Ridge, der er spillets første rigtige lejr.

Fra lejren kan man spille minispil, lytte til historier, skifte tøj, barbere sig, spise stuvning og alt derimellem. Det er her endnu en gang det værd at pointere præcis hvad kernekonceptet bag Red Dead Redemption 2 egentlig er. Her er der tale om en verden der ikke bare er gigantisk men håndlavet, hvor hver eneste sten er blevet placeret af en dygtig designer, og hvor hver eneste fremmed karakter har en historie at fortælle.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2