Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Forsiden
previews
The Division 2

Vi har oplevet The Divison 2's "endgame"

Mange har spurgt om hvorvidt The Division 2 kan spilles alene, og om hvordan det såkaldte "endgame" ser ud. Vi kan nu svare på begge dele.

Du ser

Preview 10s
Next 10s
Annoncer

Ubisoft har talt meget og længe om hvor meget bedre det såkaldte "endgame" (herfra kalder vi det bare endgame, men der refereres til indholdet der sidder for enden af oplevelsen, og som skal genspilles igen for at få bedre grej) kommer til at blive i The Division 2, og det er let at forstå hvorfor, når man bare har spillet spillet i få timer. Hvad vi dog ikke forstår er hvorfor udvikleren ikke har talt lige så meget om de fantastiske forbedringer de har introduceret til spillet generelt. Måske er det fordi at de vil overraske os, for det blev vi så sandelig da vi tog til Paris for at spille de første tre timer af kampagnen, og en række timer af dette endgame-indhold.

Vi har allerede delt vores indtryk efter at have oplevet The Division 2's spændende nyfortolkning af Dark Zones og Conflicts, men af de mest hyppige spørgsmål vi bliver stillet er om hvorvidt det er muligt at have det sjovt på egen hånd. Derfor besluttede vi os for at gå mod udviklerens ønsker, og takkede nej tak til holdet i stedet for at starte kampagnen alene. Det var et valg vi ikke én eneste gang fortrød.

En af hovedgrundene til dette er at Washington er så meget mere troværdig end Manhattan, hvor det første spil foregik. Vi blev øjeblikkeligt mindet om I am Legend-filmen, da vi så en række hjorte forsigtigt bevæge sig rundt på de nu overbegroede storbyveje. Denne ro varede dog ikke længe, da en gruppe overlevende nærmede sig i søgen efter mad og vand. At have denne form for realistisk dyreliv, samtidig med at uskyldige mennesker bare færdes omkring i en forvildet søgen efter en bedre tilværelse lyder måske ikke synderligt imponerende, men det er tydeligt at netop denne verden handler mere om de små detaljer, og de gør en stor forskel for indlevelsen. The Division 2 føles ikke som et spil, det føles som en dybere, mere realistisk afbildning af hvordan det faktisk ville være hvis hele infrastrukturen omkring os styrtede i grus. Det gør bare det at udforske en del mere underholdende.

The Division 2
The Division 2The Division 2The Division 2

Ja, vi spillede kun de første tre timer af kampagnen, men på denne korte tid gjorde spillet det klart for os at der er langt mere variation i denne omgang. Du kommer ikke forbi den samme skurk der holder de samme to civile som gidsler - repetitionen er blevet erstattet med en verden der føles håndlavet og mere ægte. At tage kontrol over en række signalmaster, at rydde områder for bandemedlemmer fra én af de i alt fire fjendtlige faktioner, at støde på andre fjender med helt andre motivationer og at samle ressourcer til at opgradere vores hovedbase var bare nogle få af de aktiviteter vi oplevede imellem missionerne, og det var virkelig imponerende hvor meget design der var lagt i hver af disse.

Og så blev det tid til at virkelig at begive sig ordentligt ind i spillet. Dette var starten på selve oplevelsen, hvor størstedelen af missionerne gik ud på at finde manglende agenter, og at genaktivere dele af den infrastruktur, der er nødvendig for at skabe en base. Du har hørt det her før. Det lyder ikke af meget, men variationen sidder bare i skabet den her gang. De første par missioner introducerede os ikke bare for helt nye fjendetyper, såsom en robothund med en turret bag på, selvmordsbombere (som vi stødte på tilbage i december) og fjender med granatkastere. Ikke bare gjorde disse mange forskellige fjender at vi konstant var på tæerne, men også både tempoet og områderne vi udførte missionerne i gjorde deres for at fastholde interessen. Et af de bedste eksempler på dette er en af de sidste hovedmissioner i spillet der tager dig et smut forbi Smithsonian National Air and Space Museum. Dem af jer der har været der forstår måske allerede hvorfor sådan en mission har en enorm visuel variation. At bevæge sig igennem modeller der forestiller månen og alle de andre planeter i solsystemet skaber en helt anden dynamik, en dynamik man kan mærke der er blevet tænkt over.

The Division 2
The Division 2The Division 2The Division 2