Dansk
Gamereactor
artikler

Activate 2002

Dublin. Byen emmer af stemning og karakter. Nok ser man travle forretningsfolk haste af sted med sandwich i den ene hånd og et kaffekrus i den anden.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Dublin. Byen emmer af stemning og karakter. Nok ser man travle forretningsfolk haste af sted med sandwich i den ene hånd og designerkaffekrus i den anden. Men der er nu noget, måske sproget, måske musikken, måske øllet - Guinness, selvfølgelig! - eller det hele, der får byen til at skille sig fra den anonyme storbystemning i New York, London, Paris - og København.

Nå, jeg var jo ikke kommet til Dublin for at lege turistfører. Efter en hurtig tur til bymidten omkring Temple Bar og Grafton Street, vendte jeg derfor snuden tilbage mod Four Seasons Hotel, det sted, som Activision havde valgt som arena for fremvisningen af denne sæsons nye spiltitler. Det meste af stueetagen var indrettet således som spillehal, hvor man kunne prøve kræfter med de kommende titler på PlayStation 2, Xbox, GameCube og Game Boy Advance.

Næste morgen gik det løs. Efter en overdådig morgenanretning var vi en sluttet kreds, der var inviteret til en særpræsentation af Doom III, fremført af flere af de ledende producere og udviklere fra id Software. Der var desværre endnu ikke tale om spilbar kode, så din udsendte skribent sad tilbage med en voldsom kløen i fingrene. Men det skal siges klart og tydeligt: Doom III er uden diskussion gjort af det stof, både i historie og i game-engine, der vil gøre spillet til den mest skræmmende oplevelse på pc. Alien-filmene, hvoraf Doom III alt andet lige har mest til fælles med den fortættede utryghed og uhygge i den første, er ren Morten Korch-idyl ved siden af de imponerende real time-renderede figurer og miljøer i Doom III. Det var hård kost - lige oven på morgenmaden.

id-folkene havde endda andre godter med i posen. Langt om længe blev der fremvist nyt fra den kommende fortsættelse af løjerne på Castle Wolfenstein. Tidligere på året var der annonceret en udvidelsespakke til sidste års vellykkede Return to Castle Wolfenstein. Nu forlyder det imidlertid, at der blier tale om et selvstændigt spil med titlen Enemy Terrority. Stilen er dog den samme, om end spillet med visse mindre forskelle vil komme ud på både PS2 og Xbox. Vi glæder os i hvert fald til at prøve den nye cover ops-enhed, bygge broer, vagttårne osv. samt ikke mindst den team-baserede multiplayer-del, som også - sammen med 5.1 surroundlyd - vil indgå i Xbox-udgaven.

Dette er en annonce:

Lucasarts var også stærkt repræsenteret på Activate 2002. For selskabet var der faktisk tale om 20-års jubilæum i branchen, men der var bestemt ikke groet mos på de titler, som blev vist frem. Bounty Hunter er et 3. person-actionspil, der forklarer baggrunden for Django Fett blev anvendt som skabelon for klonhærene i Episode 2 - Attack of the Clones. Med 6 kapitler i historien og i alt 18 levels går det løs mod fribyttere, undvegne straffefanger, dusørjægere - og vi møder faktisk Star Wars-universet første kvindelige skurk. The Clone Wars betegnes af folkene fra Lucasarts som et ’land based vehicle game’. Rigtigt er det i hvert fald, at man i et væld af land-baserede køretøjer - og et par luftbårne - skal forsøge at afværge angrebsbølgerne fra klon-hæren. Spillet tager med andre ord fat, hvor Episode 2 slutter. The Clone Wars blev præsenteret på Gamecube, men også PS2-spillere kan være med, når spillet bliver lanceret i slutningen af september. Endelig kan vi se frem til, at Jedi Knight II: Jedi Outcast gør sit indtog på Xbox- og Gamecube.



Indlæser mere indhold