Dansk
Gamereactor
artikler
The Elder Scrolls Online

Tanker om The Elder Scrolls Online

Vi tog fat i en af hovedkræfterne bag det kommende online-rollespil, for at få svar på en håndfuld spørgsmål.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt

Andre MMO'er har forsøgt at lade spillerne skabe personlige historier og maskere de identiske quest-linjer, alle skal i gennem, med skiftende succes. Den personlige historie er en vigtig del af Elder Scrolls-spillene. Hvordan tackler i det i TESO, og er der et større fokus på singleplayer?

Der er et fokus på singleplayer-elementer, da vi ved at mange folk nyder MMO'er som alenespillere. Og det er ikke så underligt. Mange folk vil bare gerne kunne hoppe ind i spillet uden at være nødt til at koordinere med andre. Historien med at vinde din sjæl tilbage fra Molag Bal er en solo-oplevelse. Og meget af vores indhold kan selvfølgelig spilles alene. De NPC'ere, du møder undervejs, vil bemærke de forskellige ting, du har lavet. De behandler måske andre spillere anderledes afhængigt af hvad de har gjort. Så du vil opleve at dine valg har en betydning. Men det er kun ét aspekt. Der er masser at lave for mindre og større grupper. Vi vil have at folk skal kunne spille sådan som de ønsker.

The Elder Scrolls Online
Paul Sage, creative director på The Elder Scrolls Online, og manden bag svarene i dette interview.

Hvad er jeres tilgang til at designe MMO'et, så I sikrer at det føles som et Elder Scrolls-spil, og hvordan fungerer beslutningen om at have tre faktioner med den eksisterende lore?

Hvad angår at designe det som et Elder Scrolls-spil, så har vores designere været meget opmærksomme på stilen i alle TES-spillene, vores forfattere på loren, vores gameplay-designere på gameplayet, såsom den meget interaktive verden, spændende kamp, troværdige NPC-reaktioner og så videre. Men hvert TES-spil har også været unikt og bragt ændringer til serien. Vi kommer også til at være unikke, og det fører os til spørgsmålet om faktionerne og alliancerne.

Alliancer er ikke noget nyt i TES, faktisk er Imperiet nærmest en tvunget alliance. Men vi ville have et virkeligt fængslende PvP-spil, og virkeliggøre rygterne om en krig. At gøre det ordentligt involverer til dels at få folk til at føle en form for stolthed over en større indsats fra community'et. De skal have noget at kæmpe for. Det er derfor der er alliancer. Nogle af medlemmerne af alliancerne virker måske usandsynlige i starten, men det begynder alt sammen at give mening, efterhånden som du oplever spillet.

The Elder Scrolls OnlineThe Elder Scrolls Online

Vi ved allerede, at vi endelig får lov at udforske hele Tamriel. Er der sektioner, der afdækker nogle af de historiske begivenheder, vi har hørt om i de forrige spil, fordi TESO foregår tidligere i tidslinien?

Ja. Du kommer til at se nogle ting, du kun har hørt om i bøgerne i de andre spil. Jeg vil ikke afsløre alt for meget, men slaget om Glenumbra Moors er en af disse begivenheder, og de skarpe vil bemærke, at den foregår før vores tidlinje...

Hvad har I gjort for at adskille quest-systemet fra spil som WoW og Guild Wars 2? Vil der være fetch- og dræb ti X-quests, eller har I planer om noget andet?

Jeg tror variationen i questene og det, du laver i dem, virkelig er et sted hvor vi skiller os ud. Men det ville ikke være oprigtigt at sige, at du aldrig kommer til at lave et fetch-quest eller et kill-quest. Mekanikkerne er kun vigtige i hvordan vi bruger dem, og hvis de bliver brugt for tit. Det smukke ligger i variationen i det, du laver, i historien omkring dig, og i de NPC'ere, du interagerer med.

The Elder Scrolls Online

Sammenligninger med World of Warcraft er uundgåelige. En af de ting, der adskiller jer, er universet og det voksne indhold. Skyrim havde en 18+ aldersmærkning, hvor WoW har 12+. Hvilken aldersmærkning sigter I efter med The Elder Scrolls Online og hvorfor?

Vi vil gerne have et stort community, samtidigt med at vi vil være tro mod de dybere temaer i Elder Scrolls, så vi ender det sted, der lader os gøre begge dele.

Når de skriver sig op til betaen, bliver spillerne spurgt hvorfor de skulle udvælges frem for nogen anden. Lad os vende den på hovedet. Hvorfor skulle en MMO-spiller vælge jeres spil over konkurrenterne?

Spillere, der vil have et sjovt kampsystem, et fantastisk socialt spil, en stor verden at udforske, et dybt og anderledes progressionssystem der belønner udforskning, og muligheden for at deltage i trevejs-PvP, bør give os et kig. Men det handler egentlig om hele spillet. Det er et fremragende online-rollespil, og for første gang får du mulighed for at spille Elder Scrolls med dine venner.

Tak for svarene!

The Elder Scrolls Online

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold


Cookie

Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.