Vi sendte James Schmalz fra Digital Extremes en lille bunke spørgsmål angående Unreal Championship, og han var sørme så flink at svare!
Vi checkede dette 'Xbox-only' ud på E3, og du kan læse hvad vi fik ud af det, ved at kigge her.
1. Vil Unreal Championship have nogle af de samme baner/våben som UT?
Intet vil være det samme... men vi har pumpet nogle af favoritterne, som for eksempel Flak Cannon, og vi vil også inkludere et par af de klassiske baner, så de er optimeret til den nye Unreal Warfare teknologi.
2. Vil der være en Translocator og Redeemer i spillet?
Vi har en erstatning for Redeemeren, som er mindst lige så kraftig, og en del mere interessant.
3. Hvilken netkode bruge I? UT's eller en nyere?
Vi bruger UT's netkode som den er i den seneste patch, og så vil vi forbedre på den det næste års tid. Så vi starter med noget der er rigtig godt, og laver noget der er endnu bedre.
4. Hvor mange modeller og skins vil der være i alt?
Det vil jeg helst ikke sige, da der vil være masser af hemmelige sager, som man kan låse op for. Men der vil være 24 figurer Å boss figurer, og så kommer de hemmelige karakterer så oven i.
5. Hvad er forskellen mellem den primære og sekundære affyring med Rocket Launcheren? Det virker som om den sekundære er meget mere kraftig og sikker end den primære. Så hvorfor skulle man bruge den primære?
I øjeblikket er den primære en normal 'dum' raket, men du kan fyre op til tre af på samme tid. Den alternative affyrer de samme raketter, men her er de selv-søgende. Så der er fordele ved begge måder, alt efter hvilken situation man er i.
6. Jeg så et våben, der lignede en sniper riffel, men den affyrede en rød stråle. Hvad var det for et våben?
Det var sikkert 'Link' Riflen.
7. Hvad er meningen med det våben, bortset fra at man kan give op til tre gange så meget skade?
At gøre en masse skade. Du kan for eksempel destruere et køretøj eller aflive en modstander som har masser af armor.
8. Hvilke slags powerups vil der være i UC?
Vi eksperimenterer med forskellige powerups og andet guf for tiden. Vi bliver ikke færdige med de ting den næste måned eller to.
9. Vil Xbox versionen have understøtte 16x9 widescreen video for HDTV's?
Der er så vidt jeg ved support for HDTV.
9. Vil UC understøtte LAN og ONLINE multiplayer?
Selvfølgelig.
10. Hvor mange polygoner er der pr. model i Unreal Championship, i forhold til Unreal 2 på PC?
Jeg ved rent faktisk ikke hvor mange de har i Unreal 2, men vi har flere tusind polygoner pr. model.
11. På Spil Informations siden står der at "auto-aim" er med. Vil denne option kunne slås fra og til som det passer en? Og vil det kunne slås fra i både single- og multiplayer?
Du vil være i stand til at slå det fra, og der vil være en Server Option til multiplay.
12. Vil Unreal Championship understøtte keyboard/mus i tilfælde af at Xbox kommer til at understøtte disse ting i fremtiden?
Spillet vil understøtte den hardware, Microsoft planlægger at benytte til Xbox.
13. Hvilke køretøjer vil der være i spillet, og hvad vil deres hovedformål være?
Der vil være hold- samt enkeltmands køretøjer, som enten har hjul eller svæver. De vil hjælpe til med at udvikle gameplayet, samt tilføje forskellige taktiske og strategiske elementer til spillet.
14. Vil der være nye multiplayer modes i UC?
Helt sikkert. Vi eksperimenterer med et par nye typer.
15. Vil I optimere fjendernes kunstige intelligens i forhold til UT?
Den kunstige intelligens er blevet optimeret og forbedret en HEL del i den version vi benytter. Så bots vil opføre sig mere menneskeligt.
16. Hvad er max. antallet af bots, man kan have i en kamp?
Det er endnu ikke besluttet. Vi har stadig en del optimering af koden inden vi kan sige det.
17. Kan du fortælle os hvordan forsvar vil spille en vital rolle i dette spil, i forhold til de fleste andre FPS spil hvor der ikke bliver taget højde for det?
Vi gør meget ud af at forbedre det taktiske element i spillet. Der vil snart blive offentligjort mere info om dette punkt.
19. Hvilken del af spillet er du indtil videre mest stolt af?
Vi er meget glade over alle de ting vi har implementeret indtil videre, samt at vi er flere måneder foran vores tidsskema. Det betyder at vi kan pudse spillet godt af så det bliver perfekt når det er klart til butikkerne.
Psst! Få et fuldt overblik over nyheder og artikler fra GameReactor @ E3 2001 HER.