Så står vi her igen. Gamereactor byder endnu en gang velkommen til E3-messen, og præcis ligesom de sidste par år tilbyder vi et hav af lækkert indhold, både direkte fra messegulvet i Los Angeles og fra vores GRTV-studie.
Så vi tænkte at det ville være på sin plads at åbne lidt op om præcis hvad I kan forvente, og hvornår I kan forvente det, så hermed sparker vi E3 2018 i gang - det bliver vildt!
I år bydes der på hele syv pressekonferencer, og de kommer fra EA, Microsoft, Bethesda, Square Enix, Ubisoft, Sony og Nintendo. Traditionen tro åbner vi op en halv time inden hver pressekonference med et pre-show, hvor vi snakker kort om forventninger, og hvilke kendte størrelser der er forbundet med hver konference. Derefter sender vi hver konference direkte via vores live-kanal, og når konferencen er slut, så kommer vi tilbage til studiet, hvor vi giver point for antal korrekte forudsigelser, og diskuterer kvaliteten af konferencen - simpelt, enkelt og forhåbentlig sprængfyldt med annonceringer.
Programmet for Gamereactors dækning af E3 2018's konferencer ser således ud:
EA 9/6-2018
Pre-show: 19:30-20:00
Show: 20:00-21:00 (est.)
Post-show: 21:00-21:30
Microsoft 10/6-2018
Pre-show: 21:30-22:00
Show: 22:00-23:30 (est.)
Post-show: 23:30-00:00
Bethesda 11/6-2018
Pre-show: 03:00-03:30
Show: 03:30-05:00 (est.)
Post-show: 05:00-05:30
Square Enix 11/6-2018
Pre-show: 18:30-19:00
Show: 19:00-20:00 (est.)
Post-show: 20:00-20:30
Ubisoft 11/6-2018
Pre-show: 21:30-22:00
Show: 22:00-23:30 (est.)
Post-show: 23:30-00:00
Sony 12/6-2018
Pre-show: 02:30-03:00
Show: 03:00-04:30 (est.)
Post-show: 04:30-05:00
Nintendo 12/6-2018
Pre-show: 17:30-18:00
Show: 18:00-19:00 (est.)
Post-show: 19:00-19:30
Magnus:
I stedet for at fokusere på en følelse, eller en bred del af den årlige E3-messes struktur, så vil jeg gøre noget langt simplere, og fokusere på et enkelt spil - Ghost of Tsushima. Jeg kan slet ikke vente med at se præcis hvordan Sucker Punch vil håndtere det feudale Japan, den japanske kultur og historie med engagerende mekanikker og en forhåbentlig medrivende historie.
At se spillet blive afsløret ved Paris Games Week sidste år uden så meget som et hint af hvad spillet egentlig... du ved, er, var mildeste talt skuffende, og vi bør som branche bevæge os væk fra disse overfladiske afsløringer - så nu er jeg uhyre spændt på at se præcis hvad Sony kan gøre med dette "deep dive". Kom nu, lad vær med at vær skod.
Anders:
Der er noget paradoksalt ved at arbejde for Gamereactor, og samtidig være allergisk overfor spoilers. At have en fasttømret fingeren på industriens puls, samtidig med at jeg ikke ønsker at vide noget.
At skrive om det nye store leak, når jeg egentlig helst vil lukke øjnene og holde mig for ørene.
E3 handler for mig om overraskelserne; åbningen på konferencen med et spil man aldrig havde set komme, eller den sidste store overraskelse der lukker showet af. Det er samtidig et aspekt, der er blevet mere og mere sjældent. Der har som altid været leaks, hvilket jeg ikke vil sidde her og bebrejde udgiverne for. Jeg ville ønske, de kunne holde deres hemmeligheder bedre skjult, men nu til dags er der øjne og øre alle vegne, og hvis man formår at skjule sig for dem, så skal Walmart nok dumme sig, og vise det hele alligevel.
Hvad jeg vil bebrejde udgiverne for, at hvordan de er begyndt at vise menukortet frem, før vi er ankommet til restauranten. Sony har fortalt, hvilke fire store retter vi kan glæde os til, og bevares, jeg glæder mig da til at smage på dem, men hvor er overraskelsen?
Det jeg elsker mest ved E3, er optakten. Når vi på redaktionen skriver om vores forudsigelser og drømme annonceringer, og læser hvad I håber og tror på. Noget der snart bliver sværere og sværere at lave, når udgiverne fortæller, hvad vi kommer til at se. Derfor glæder jeg mig mest til overraskelserne... hvis der skulle være nogen tilbage. Overrask os med en ny stor titel, som vi ikke havde set komme. En sådan overraskelse vil ikke kun betyde, at vi alle har noget nyt at glæde os til - det vil også fortælle mig, at der stadig er lidt af den gamle E3 magi tilbage.
Indtil da må I have mig undskyldt. Jeg vil gå tilbage til at lukke øjne og øre og lade som om jeg arbejder.
Sophia:
Uha, det er altså svært at vælge én ting, så jeg bryder reglerne, selvom Magnus ikke kan lide det. Jeg ser frem til Bethesdas konference først og fremmest, og håber på afsløringen et nyt kapitel i Elder Scrolls-serien (det er ikke forbudt at håbe). Desuden ser jeg frem til Square Enix-konferencen, nærmest udelukkende i håbet om at vi får det første kig på Life is Strange 2. Til sidst synes jeg det er på tide at vi ser mere konkret til Michel Ancels Wild, synes I ikke?
Søren:
Med funklende stjerner i mine øjne, ser jeg spændt frem til hvad FromSoftware har at fremvise, hvad angår det mystiske Shadows Die Twice. Der er ingen hemmelighed at de japanske udviklere er blandt mine yndlings, og med samtlige Dark Souls-spil i min kuffert, inklusiv Bloodborne, og forgængerne King's Field og Shadow Tower, har de min fulde opmærksomhed når det vedkommer denne titel. Bloodborne 2 er på alles læber, men jeg håber From Software spænder skruetvingen, og giver os et helt nyt knogle-knusende, bloddryppende univers at udforske.
Til sidst har vi lavet en lille promo, der viser præcis hvordan forberedelserne har været til årets messe her på E3.
Ses vi? Og hvad ser du mest frem til?