Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

LIVE
HQ
logo hd live | Disney Speedstorm
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Dansk
      Gamereactor
      artikler
      Might & Magic: Clash of Heroes

      Interview. Might and Magic: Clash of Heroes - 1. del.

      Efter at have brugt mere tid end der er sundt med Might and Magic: Clash of Heroes, nakket Lord Bloodcrown og banket kæresten og hendes lyserøde Nintendo DS i et uendeligt antal trådløse kampe, vender Lee West øjnene mod udvikleren Capybara Games og deres direktør Nathan Vella.

      Abonner på vores nyhedsbrev her!

      * Påkrævet felt
      HQ

      Lee: Lad os starte med en introduktion.
      Nathan: Jeg hedder Nathan Vella. Jeg er direktøren og en af fyrene der startede Capy for lang tid siden.
      Jeg startede med det grafiske arbejde, og efterhånden som vi voksede fik jeg rollen som Art Director, for endelig at overtage ledelsen med studiet. Inden Capy brugte jeg tiden i filmskole og på at klippe forfærdeligt canadisk tv sammen.
      Mit favoritspil igennem tiden må være det første Tribes, jeg spiller Cammy i Street Fighter 4 (som jeg elsker), og Bangai-O er mit favorit Dreamcast-spil.

      Hvor mange arbejder I på Capy?
      Vi er lidt over tyve ansatte nu, hvilket føles ret vildt. I forhold til de fleste udviklere er vi små, men for os er det et stort hold :)

      Som du ved gav vi Might and Magic: Clash of Heroes et solidt 9/10 hos Gamereactor, og det er et fantastisk spil. 150 timer har jeg brugt nu, og uret tikker stadigvæk for denne anmelder.
      Jeg var superglad over at se at Gamereactor nød vores hårde arbejde - 9/10 er en fantastisk karakter!
      Men med hensyn til uret siger den nok 159 timer på grund af en bug - den tæller også tiden i sleep-mode. Oooops! Undskyld til alle jer, der gerne vil måle jeres spilletid, jeg ville ønske, at vi havde fundet denne fejl tidligere!

      Hvad har I arbejdet på inden Clash of Heroes?
      Lige inden Clash of Heroes udkom i Nordamerika, udgav Capy vores arcade puzzle-spil Critter Crunch til PlayStation Network. Critter Crunch er også ude på Iphone og mobiltelefoner.
      Før 2009 arbejdede vi udelukkende på mobilspil... noget vi er glade for at kunne slippe for.

      Dette er en annonce:

      Er der nogen sammenhæng mellem COH og det enormt populære Critter Crunch?
      Wow, er Critter Crunch virkelig enormt populær? Det håber jeg da :)
      Den største lighed er at begge spils puzzle-mekanikker fungerer ved skub/træk-principper - at tage noget fra en kolonne og "placere" det i en anden. Faktisk havde vi færdiggjort Critter Crunch på Iphone/mobil længe før Kris Piotrowski (co-founder & creative director hos Capy) kom op med konceptet til Clash of Heroes puzzle/strategi-system, men måske var puzzle-delen stadig ny.
      Andre ligheder er at Capys maskot, den fantastiske Hank Hudson med overskægget er i begge titler, selvom du skal lede godt for at finde ham i Clash of Heroes.

      Fortæl os mere om historien i spillet.
      Might & Magic Clash of Heroes er historien om fem børn (hvoraf nogle vil være familiære for Might & Magic-fans) der arver ansvaret med at beskytte Ashan-verdenen mod de onde kræfter, der agter at korrupere den. Spillet finder sted lige omkring Blood Moon Eklipsen. I Ashan-verdenen resulterer disse formørkelser ofte i dæmoner, der slipper alt mulig slags helvede løs. Heldigvis for Ashan eksisterer the Blade of Bindings, der holder dæmonerne i skak. Før denne formørkelse mødes lederne af Ashan for at diskutere deres planer - men det hemmelige møde afbrydes pludseligt (og voldeligt) af et bagholdsangreb fra dæmon-kræfterne, hvilket sender verden i kaos. Du tager kontrollen over 5 forskellige helte, der repræsentere elverfolk, mennesker, nekromatikere, inferno og Academy-faktionen, og tager afsted for at redde verden fra dommedag!

      Hvilket Might and Magic-spil følger COH mest?
      Historiemæssigt foregår Clash of Heroes cirka 40 år før Heroes of Might & Magic 5. Clash of Heroes-karakterer som Godric, Markal og flere vokser op og har vigtige roller i H5. Gameplay-mæssigt vil jeg mene, at det følger den kendte strategi-fokus fra Heroes-serien... men for at være helt ærlig, så er det et anderledes syn på Might & Magic-verdenen.

      Kontaktede I Ubisoft, eller var det den anden vej rundt, og hvorfor?
      Vi havde som tidligere nævnt arbejdet på mobil-spil i længere tid, men ville gerne "sprede vores vinger" på en rigtig spilplatform. Vi stykkede et koncept sammen, som vi var virkelig begejstrede over, og det koncept endte som Might & Magic: Clash of Heroes. Det var fantastisk at se Ubisoft bliver lige så begejstrede over konceptet, som vi var. Helt fra begyndelsen var de med på vognen med vores ideer og visioner for spillet, og det skabte virkeligt et positivt samarbejde.

      Dette er en annonce:

      Hvor startede ideen med Clash of Heroes? Blev det designet med puzzle-delen i tankerne og fik så tilført rollespillet senere, eller var det omvendt?
      Det oprindelige koncept blev udviklet af Kris Piotrowski - og fra første øjeblik han fremviste konceptet, var planen at det skulle være en puzzle/strategi/RPG-hybrid. Kris var meget passioneret omkring at finde den mest præcise balance imellem puzzle og strategi i kampene og samtidig bibeholde RPG-laget i eventyrdelen. Igennem hele spillets udvikling arbejdede Kris og co-lead designer Greg Georgiadis på livet løs for at integrere alle disse gameplay-elementer så stramt som muligt. I sidste ende er jeg utrolig stolt over slutresultatet fra deres side.

      Du kan læse anden del af interviewet på lørdag.

      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes
      Might & Magic: Clash of Heroes

      Relaterede tekster

      Might & Magic: Clash of HeroesScore

      Might & Magic: Clash of Heroes

      ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

      Clash of Heroes tager springet fra Nintendos håndholdte DS til PlayStation 3 som download på PSN. Læs her hvordan springet er gået for det fortræffelige puzzle/rollespil.



      Indlæser mere indhold