Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
artikler
Might & Magic: Clash of Heroes

Interview. Might and Magic: Clash of Heroes - 2. del

Efter at have brugt mere tid end der er sundt med Might and Magic: Clash of Heroes, vender Lee West øjnene mod udvikleren Capybara Games og deres direktør Nathan Vella. Læs anden del her.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

...fortsat... Læs første del her

Hvorfor den enorme stilændring samtidig med at I beholdte navnet?
Might & Magic er historiedrevet - og det har længe været en del af spil-historien. Ubisoft forsøger virkelig at bringe franchisen frem i lyset, og en del af den proces er at nå spillere som ikke nødvendigvis kender til Might & Magic. Vi har også altid set Clash of Heroes som endnu en gren i Might & Magic kanonen - vi har aldrig forsøgt at erstatte den traditionelle Might & Magic med vores vision. Istedet var vi virkelig ivrige efter (forhåbentlig) at starte en ny serie af Might & Magic, meget lig måden Final Fantasy Tactics var en ny linie i Final Fantasy-serien.

Har du nogle personlige historier du vil dele med Gamereactors læsere i forbindelse med arbejdet på Clash of Heroes?
Siden vi udviklede kampsystemet fra bunden, kunne vi ikke trække på andre spil i vores design - det er ikke sådan at vi kunne sige "hmm, GAME X gjorde det her, så lad os prøve det". Jeg tror ganske enkelt ikke, at andre spil har et kampsystem som Clash of Heroes. Men for at komme igang med vores design, lavede vi simpelthen et brætspil først. Vi lavede ark med tern og streger, tog nogle farvede brikker til at repræsentere delinger, og fulgte statistikkerne med pen og papir. I sidste ende resulterede brætspillet i nogle af de vigtigste og bedste tilføjelser til kampsystemet. Desværre greb Kris sædvanligvis brikkerne når han tabte og kastede dem efter Greg. Så med andre ord: tilføjelserne var gode, rengøringen slem. Vi finder stadig røde og blå brikker rundt omkring den dag idag.

Udelod i noget fra COH grundet tidspres eller af andre årsager?
Igennem udviklingen af spillet tilføjede vi Boss-kampe og specielle kampe ret sent. Men igennem et super-menneskeligt skub fra vore hold, sneg vi dem ind, og spillet blev så meget bedre grundet disse. Men fordi de blev introduceret så sent, var der en masse kampe og bosser, der ikke nåede med (hvoraf 99,9% var grundet tidspres). Vi havde en virkelig interessant kamp i begyndelsen af Haven imod snigskytter på toppen af slotsmuren, men det var ganske simpelt så kompleks og svær en kamp, at vi måtte fjerne den. Det var en fantastisk ide, den skulle bare have længere tid i ovnen.

Dette er en annonce:

Har I planer om at fortsætte serien på DS eller måske endda genstarte den på et andet format?
Jeg ville ønske, at det var op til os - men i sidste ende er det Ubisofts beslutning. Vi krydser dog fingre. Vi ville faktisk konvertere Clash of Heroes til lommeregnere, toastere og hårtørrere hvis det var op til os. I sidste ende håber vi bare, at spillere tager en chance og giver vores spil en chance! (og spillet er nu annonceret til XBLA/PSN siden interviewet fandt sted, læs mere om dette under vores GDC-sektion).

Kommer der en fortsættelse til COH (Det eneste rigtige svar er JA!, men bare skuf os hvis du vil)?
Jeg har helt ærligt ingen ide om hvorvidt vi kommer til at lave en efterfølger. Jeg håber det virkeligt - der er en masse vi kunne gøre med en fortsættelse. Men ganske simpelt er den eneste måde at sikre dette, at den bliver populær nok til at kunne forsvare en investering. Så hvis du nød Clash of Heroes sørg for at fortælle det til dine venner, familie, frisør, massør og så videre!

Hvad spiller I ellers hos Capy?
Vi spiller meget forskelligt her hos Capy. Men det mest populære spil er helt sikkert Street Fighter IV - en del af os spiller det rigtigt meget. Men ellers har følgende spil også hevet vores opmærksomhed for nyligt:

VVVVVV
Small Worlds
Borderlands
Big Bang Mini
Canabalt
Mass Effect 2
Flower
Sword & Soldiers
Assassin's Creed II
Shatter

Dette er en annonce:

Men jeg kunne fortsætte på yderligere fire sider med spil. Vi er et lille uafhængigt udviklerhus fyldt med folk der bare elsker spil, så vi spiller tonsvis af dem.

Hvad er Capys næste planer?
Lige nu arbejder vi hårdt på en WiiWare-titel med navnet "Heartbeat". Vi har endnu ikke fortalt meget om spillet, siden vi stadig er igang med at kæmme det, men vi vil vise mere fra det snart. Det bliver lavet af tre folk her fra Capy og har en udpræget fokus på musik.
Vi er også igang med et samarbejde med musikvidunderet Jim Guthrie omkring et unikt Iphone-spil med navnet Superbrothers: Sword & Sworcery. Ligesom med Heartbeat er vi stadig igang med at bage, men der er allerede lidt information og en trailer omkring projektet på www.swordandsworcery.com.

Vi er også igang med et ultrahemmeligt projekt, og hvis jeg nævner mere om dette, bliver vi sagsøgt til helvede.

Og til sidst. Tak for din tid og et fantastisk spil.
En kæmpe tak til Gamereactor fordi I dækkede Clash of Heroes, og til alle spillere som samlede spillet op.

Hos Capy arbejdede vi rigtigt hårdt for at gøre dette spil så specielt som muligt, og reaktionerne fra pressen og spillerne tyder på, at dette var en god investering. Vi kunne næppe være gladere eller mere stolte.

Might & Magic: Clash of Heroes
Might & Magic: Clash of Heroes
Might & Magic: Clash of Heroes

Relaterede tekster

Might & Magic: Clash of HeroesScore

Might & Magic: Clash of Heroes

ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

Clash of Heroes tager springet fra Nintendos håndholdte DS til PlayStation 3 som download på PSN. Læs her hvordan springet er gået for det fortræffelige puzzle/rollespil.



Indlæser mere indhold