Det vil vi på Gamereactor gerne råde bod på, så da vi fik chancen for at tage med udviklerne på tur i Aions nyeste end-game instance, takkede vi ja.
Således tager vores erfarne grafiker og Aion-spiller Alexander vores redaktør og WoW-veteran Lee med i rygsækken til alle tiders store raid.
Det første man som ny spiller i Aion bemærker er den levende grafik og den japanske stemning. Alt er sirligt arrangeret, og det er let at forstå hvorfor dette eventyr er et godt alternativ til WoW, Warhammer Online og LOTR.
Den nye udvidelse til Aion: Assault on Balaurea byder på mange nye ting, blandt andet nye instances, nyt gear, nye områder og meget mere. Divine Fortress ligger midt i et af Aions PVP-områder (der er meget PVP i Aion), og inde i Divine Fortress finder vi instancen Abyssal Splinter.
Abyssal Splinter er en level 50+ instance for op til 12 personer. Instancen er dog designet især med henblik på spillere på level 55. Vi er taget med udviklerne, der lover os ekstra "hjælp" såfremt problemerne bliver for uoverskuelige. Det er trods alt en tour, der gerne må vare længere end til den første boss.
Vi træder indenfor i den enorme grotte. Der er højt til loftet og meget langt ned til bunden af de mange kløfter. Det er dog ikke nær så stort et problem som de fremadstormende angribere. Med en uvant gruppe er forvirringen stor. Vores sammensatte team af udviklerfolk og journalister klarer dog udfordringen uden de store problemer, og udviklerne spørger lettere overraskede, om vi allesammen spiller det jævnligt.
Så er det tid. Den første boss hedder Pazuzu the Life Current og ligner en blanding af en Avatar og Medusa. Med tre haler. Vi tager kampen op, og hun fremtryller nogle slibrige orme, der hurtigt skal jokkes i jorden. De gør nemlig Pazuzu stærkere og endda immun. Kampen er hård, men kvinden ryger i gulvet, og vi får at vide, at her er der chance for at starte en quest der leder til en fabled halskæde (fabled er Aions svar på wows epic-loot).
Vi tæsker nogle flere elite mobs og når frem til Kaluva the Fourth Fragment, boss nummer to. Kaluva er en stor edderkop og holder til i Kaluva's Nest. Her blokerer monstrummet for Abyssal Fragment, og er dermed det eneste, der holder os fra at trænge dybere ind i grotten. Kampen her er væsentlig hårdere end den første, og efter vi alle er døde tre gange, giver udviklerne os nogle tips.
Vi skal ødelægge nogle reder rundt omkring i grotten, der lader Kaluva absorbere næsten al skade, samtidig med at det vrimler med edderkopper. Kaluva har en besværgelse, som fanger spilleren i en puppe samtidig med, at man modtager en betydelig mængde skade. Det er så de andre i gruppens ansvar at få reddet den uheldige ud af nettet, inden vedkommende dør.
Ved nedlægning af hver boss spawner en Huge Aether Fragment, som man kan smadre for at øge niveauet på den sidste boss. Vi lader dem dog pænt stå og klarer alligevel skærene med lidt hjælp fra vores guider.
Da det er tid til bossen Dayshade, er vi imponerede. Denne modstander er godt tænkt. Dayshade har evnen til at dele sig i to væsener, Rukril og Ebonsoul (lys og mørke), når den bliver truet. De skaber hver især en masse mindre elementer fra den modsatte side. Den eneste måde at få udryddet Dayshade på, er således at bytte rundt på elementerne, så de kommer til at matche farven på den ene "halve" boss.
Det gælder dog ikke blot om at dræbe dem hurtigst muligt, men også om at gøre det samtidigt. Når den ene er død, bliver der ikke spawnet flere elementer og bossen tager derfor meget lidt skade af ens angreb. Rukril ryger lidt før Ebonsoul, men efter et par corpseruns og nye forsøg er vi tilbage igen og vinder.
Vi ankommer til sidste boss, Yamennes Blindsight, et gammelt væsen smedet af ondskab og vanvid, der har til opgave at vogte over the Artifact of Protection. Havde vi ødelagt 3 Huge Aether Fragments undervejs, ville Yamennes Painflare have spawnet. Yamennes Painflare er den hårdeste og største boss i hele Abyssal Splinter. Der er således tænkt på de guilds, der vil have en ekstra belønning til gengæld for hårdere modstand.
Efter et par timer i denne instance, er det tid til at takke for oplevelsen, og gå hver til sit. Lee har nydt rundturen, og jeg har savlet over det fantastiske loot. Jeg håber naturligvis også, at vores lille mini-tour har underholdt jer, og takker for jeres tid. Ses vi i Aion?