Dansk
Gamereactor
artikler

Samme verden - ny vinkel

Snowblind Studios arbejder i øjeblikket på Baldurs Gate: Dark Alliance - et nyt 3D-rollespil til Playstation 2. Vi har snakket med Ryan Geithman.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Snowblind Studios arbejder i øjeblikket på Baldurs Gate: Dark Alliance - et nyt 3D-rollespil til Playstation 2, der foregår i AD&D-verdenen The Forgotten Realms. Vi har snakket med Ryan Geithman fra Snowblind Studios, der her svarer på 5 spørgsmål, vi stillede:

GameReactor: Hvordan overfører I kontrolsystemet fra PC'en til Playstation 2-controlleren. Risikerer vi ikke at få et markant anderledes 'feel' med spillet i sidste ende?

Snowblind Studios: Vi overfører i princippet ingen af PCens styrefunktioner, da der i virkeligheden ikke er tale om en genskabelse af Baldurs Gate, som det så ud på PC. Vi laver et helt nyt spil i samme univers - og ja, det bliver et helt nyt 'feel' at spille det.

GameReactor: Kommer jeres historie på nogen måde til at involvere historien om Bhaals avatar fra de andre Baldurs Gate spil, eller hvor meget afviger den i det henseende?

Dette er en annonce:

Snowblind Studios: Baldurs Gate: Dark Alliance bliver et helt andet spil. Historien i Baldurs Gate-spillene til PC ejes af Bioware, hvorimod vi laver noget helt nyt i samme område af The Forgotten Realms universet, i og omkring byen Baldurs Gate.

GameReactor: Hvordan indgår AD&D reglerne i spillet?

Snowblind Studios: Ja, du spiller stadig en figur, der både har og kan få nyt inventar, såsom våben, penge, items og armor. Man vil have stats for hver spiller, og et level system, som man kan stige i, hver gang man har nok experience points.

GameReactor: Hvilken udgave af Dungeons & Dragons reglerne vil blive brugt i spillet, og hvilke spillerklasser regner I med at tilføre spillet?

Dette er en annonce:

Snowblind Studios: Vi bruger en modificeret udgave af 3rd Edition D&D reglerne. I øjeblikket er vi oppe på 3 spilbare karakterer: Dwarven Fighter, Elven Sorceress og Human Ranger (der dog måske senere vil blive lavet om til Arcane Ranger).

GameReactor: Hvad skal der tages specielt hensyn til når man laver en konsol-udgave af et dybt og involverende spil som Baldurs Gate?

Snowblind Studios: Selvom spillet ikke bygger direkte over PC versionen, men er som sagt en helt ny type spil i rollespilsgenren, og derfor håber vi stadig på, at kunne levere et spændende spil. Dark Alliance bliver dog ikke så indviklet og krævende at kaste sig ud i, eftersom spillet ikke bliver så stort som på PC. Men det bliver stadig en ny og spændende oplevelse.

Hvis alt går efter planen, udkommer Baldurs Gate: Dark Alliance til PlayStation 2 i efteråret 2001. Hold dig opdateret hos GameReactor.



Indlæser mere indhold