Vi bankede hovederne sammen med Mike Verdu fra Legend Entertainment, og resultatet er masser af lækker Unreal 2 info.
1. Hvordan er gameplayet i forhold til Unreal Tournament? Er der store forskelle?
Unreal II er et enormt singleplayer spil, der er baseret på en spændende historie og med flere forskellige slags gameplay: Du kommer til at kommunikere med medlemmer af dit team, udforske nye verdener, angribe eller forsvare baser sammen med venligt sindede tropper ved din side, redde gidsler og civile, der er fanget i krydsild, eskortere civile gennem farlige områder, bekæmpe sværme af bizarre væsner, infiltrere fjendtlige områder, og meget mere.
Der er også en multiplayer del der inkluderer de to klassikere, Deathmatch og CTF - plus en ny multiplayer type.
2. Vil spillet fixe en del af de cheats UT ikke gjorde?
Vi stoler på Epics opdaterede kode - Jeg er sikker på at de har lært en del fra deres erfaringer med UT.
3. Vil våbnene være lige så smadre-agtige som i UT, eller vil de være sværere at benytte som i Unreal 1?
Der er en del våben i Unreal II - fra de kendte FPS favoritter som pistol, rocket launcher, shotgun, sniper rifle, grenade launcher og assault rifle, til eksotiske våben som flame thrower, biological leech gun, og Takkra, der affyrer AI styrede jager-robotter.
De fleste af våbnene i Unreal II kræver skills før man kan benytte dem ordentligt - men der er et par, der er seje at rydde hele rum med. Rocket launcher, grenade launcher og flamethrower er nogle af dem.
Husk på, at mange af vore "rens et rum"-våben, er designet til at være sjove i singleplayer, mens de nok vil være lidt mindre voldelige i multiplayer.
4. Vil der være en ASMD shock rifle?
Nej. Men der er 15 våben i alt, og de byder på masser af nye seje sager.
5. Vil der være NPCs (Non-Playing Characters) i singleplayer?
Husk på, at Unreal II er et enormt single player spil. Der vil være masser af NPCs. Og vi vil have væsener der kravler, flyver, og svømmer - altså, ikke bare menneskelige modstandere.
6. Hvilken API vil Unreal II benytte? både Opengl og Direct3D?
Direct3D.
7. Hvilken slags maskine skal man have for at trække spillet?
Lige nu vil spillet være spilbart på en PIII-500 med et hvilket som helst accelerator kort, der understøtter T&L (GeForce 1, 2, 3, ATI Radeon og så videre). Spillet vil se fantastisk ud på en monster maskine, men vil også være spilbart på en middel PC.
Vi overvejer stadig om vi skal understøtte små maskiner med TNT2 og Voodoo3/4 kort. Infogrames tager den beslutning senere på året.
8. Hvornår regner I med at spillet udkommer?
Foråret 2002.
9. Når I nu introducerer kæmpestore udendørs områder til Unreal serien med Unreal II, vil det så være muligt at ligge ned?
Ja.
10. Vil der være multiplayer-funktioner, der er designet med turneringer i tankerne? Som for eksempel hvor en enkelt tilskuer til en kamp kan sende det ud til flere tilskuere (UTV), eller et in-game ladder og stats system. Vil der være et community system som i Tribes2?
Husk på, at Unreal II lægger meget vægt på single player gameplay.
UT bankede Unreal navnet fast med multiplayer game play, og vi vil gøre det samme for singleplayer. Dermed ikke sagt, at vi ikke vil have et sparke-røv multiplayer spil i Unreal II, med masser af nye tiltag - men vi laver ikke en konkurrent til Tribes2.
11. Har I nogle nye og originale spil typer i ærmet? Vil Unreal2 bringe DarkMatch og/eller King of the Hill tilbage?
Vi vil introducere en ny multiplayer mode, der tilføjer lidt mere strategi til team-baseret kamp.
12. Vil der være mercenaries i Unreal 2? (ligesom robot gutterne i Unreal 1 der kunne affyre raketter, spray kugler og som havde full body energy skjold)
Vi har faktisk mange typer Mercs i Unreal II... Vi tror I vil blive positivt overraskede.
13. Vil der være mulighed for at spille co-op i Unreal2?
Co-op er for øjeblikket ikke noget, vi planlægger at implementere.
14. Vil man kunne skyde huller i mure og gulve som man for eksempel kan i Red Faction?
Der vil være mulighed for at benytte sig af omgivelserne i begrænset omfang (som man skulle kunne i et hvilket som helst godt FPS spil). Vi har ikke omgivelser der kan smadres totalt, men jeg tvivler også på at andre har lavet den slags endnu.