Dansk
Gamereactor
artikler
Warhammer Quest

Warhammer Quest og vejen dertil

Warhammer, Games Workshop og skaberne af Hunters. Det lyder som en våd drøm. Læs mere om projektet her.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Lee bad jer om at at stille spørgsmål omkring det kommende turbaserede strategispil Warhammer Quest og tog derefter en snak med Rodeo Games' Ben Murch for at få svarene.

Fortæl os lidt om Warhammer Quest og hvordan I blev involverede.

Det hele startede for næsten to år siden. Vi havde lige lanceret Hunters: Episode One, og vi sad i flyet til Los Angeles og E3-messen. Utroligt nok sad jeg ved siden af en af de øverste gutter fra Games Workshop... og han havde Hunters på sin iPad! Vi aftalte at mødes, når vi kom tilbage til UK, og så skete det hele derfra.

Som selskab er vi alle massive fans af Games Workshop. Jeg mener, man kan jo bare kaste et blik på Hunters og se hvor inspirationen kommer fra. Så det er jo bogstaveligt talt en drøm, der går i opfyldelse, nu vi arbejder sammen med dem.

Dette er en annonce:
Warhammer Quest

At dømme ud fra tidlige billeder ligner Warhammer Quest jeres Hunters-serie en hel del. Hvad har I taget med jer af erfaringer fra de spil?

At lave et spil som Warhammer Quest er en stor mundfuld. Det spil, vi lige nu er ved at lægge sidste hånd på, er meget større end Hunters. Jeg vil mene at det er større end Hunters 1 og 2 tilsammen. Det var virkelig praktisk at have udarbejdet en del af teknologien i forvejen. Simple ting, som hvordan vi renderer spillepladerne med specular og normal maps, så de ser fede ud. Det tager alt sammen tid. Heldigvis løste vi en masse af de problemer med Hunters, så vi kunne fokusere på at skabe Warhammer-oplevelsen, og ikke spilmotoren rundt om den. Du finder anmeldelsen af Hunters 2 her.

Hvordan sigter I efter at tilfredsstille Warhammer-fansene?

Dette er en annonce:

Mængden af lore er massiv, og der har været store ændringer siden brætspillet udkom første gang... Vi arbejder utroligt tæt sammen med gutterne og gutinderne hos Games Workshop. De er virkeligt fantastiske folk. Hjælpsomme, klygtige, og vigtigst af alt ved de ALT om loren i Warhammer. Så i de tidlige stadier satte vi os ned med dem for at finde ud af hvordan vi bragte Quest ind i 2013. Som du siger er der meget, der har ændret sig siden 1998, simple ting som at der ikke rigtig er barbarer i Warhammer-universet længere. Jeg håber at fansene vil elske hvad vi har gjort, ikke kun med figurerne, men også med spillets omgivelser. Det giver virkelig den der klassiske brætspilsfornemmelse, som man elsker, med nogle moderne twists.

Skal man kende universet i forvejen for at kunne sætte pris på Warhammer Quest på iOS?

Slet ikke. Enhver vil kunne samle det op og spille. Vi forklarer nok om loren og figurerne til at de spillere, der ikke kender Warhammer i forvejen, kan forstå det. Men der er også rigeligt med indhold til fansene. Masser af referencer til den verden, de kender og elsker.

Warhammer Quest

Giver I spillerne mulighed for at udforske og leve som deres figurer, når de ikke raider dungeons, sådan som Roleplay Book-udvidelsen senere gjorde?

Ja, helt sikkert. En stor del af spillet går ud på at udforske dungeons, men vi har tilføjet et helt kort/rejseaspekt til spillet. Din gruppe af eventyrere vil kunne rejse fra bosættelse til bosættelse og løse problemer for indbyggerne, besøge deres butikker, og endda drikke på de lokale kroer.

Beholder I den beskidte mørke humor fra Games Workshops spil?

Det er en anden af de ting, der var vigtige for os, da vi planlagde spillet. Warhammer-verdenen er et meget unikt sted. Der er en massiv forskel mellem det og D&D eller Ringenes Herre. Quest vil ikke udspille sig som du forventer, figurerne vil reagere på (forhåbentlig) uforudsigelige måder, og der vil også være grin hist og her.

Vil der være en singleplayer-kampagne som i Hunters 2? Og hvor lang skal den i så fald være?

Ja, verdenskortet som du spiller har i bosættelser er væsentlig her. Hver af dem har mindst et skræddersyet quest tilknyttet. Disse kan indebære alt fra at finde en trubadurs magiske fløjte til at undslippe en dungeon fyldt med flodtrolde. Spillet udkommer efter planen i april med regionen Stirland, der indeholder omkring ni timers gameplay. Så udgiver vi to gratis opdateringer i de efterfølgende måneder. Hver opdatering vil indeholde en ny region, som dine eventyrere kan udforske med nye historie-quests. Alle udvidelserne arbejder sig hen mod en større historie, der bliver rundet af i den tredje region.

Warhammer QuestWarhammer Quest

Vil der være multiplayer?

Der vil ikke være multiplayer ved lanceringen. Men vi vil virkelig gerne have det med i spillet. Såfremt det bliver en succes, vil vi understøtte det i lang tid, og multiplayer vil være en af de ekstra features som vi tilføjer.

Hvor dybt er customization-systemet?

Hvert våben, stykke rustning, hjelm og skjold i spillet vil forandre dine figurers udseende. Dine level 1-figurer vil se helt forskellige ud fra dine level 10-helte. Heltene får også unikke evner og stats hvert level, hvilket giver yderligere muligheder.

Vil vi møde tilfældigt genererede missioner og dungeons - som det var tilfældet i Hunters?

Helt bestemt. De tilfældige missioner var en stor succes i Hunters, så det vil vi naturligvis fortsætte i Quest. Der er et par forskellige quest-typer i Warhammer Quest. Jeg har allerede nævnt de skræddersyede dungeons der er tilknyttet bosættelserne. Men der er også tilfældige dungeons mellem bosættelserne. I starten vil det være nødvendigt at gennemføre dem for at opdage den næste bosættelse. Men du vil hele tiden have adgang til dem, så du kan finde nye våben og udstyr.

Hunters 2 har desværre ikke fået så mange opdateringer, siden det udkom. Vil I rette op på det med enten Hunters 2 eller Warhammer Quest?

Desværre er vi kun et lille studie, og vi kan kun fokusere på et enkelt projekt ad gangen. Vi var virkelig nødt til at komme i gang med Warhammer, så Hunters 2 satte sig lidt på bagsædet. Det er noget, vi har rettet op på med Quest, da vi har sat tid af til at arbejde på det længe efter udgivelsen. Jeg tvivler på at vi vender tilbage til Hunters 2, men vi kommer måske til at se et tredje spil i den serie på et tidspunkt.

Hvilken slags IAP eller mikrotransaktioner kigger I på, hvis I da har planer om det overhovedet?

Vi kiggede på de ting, Games Workshop gør, i forbindelse med vores IAP-plan. For dem handler det om at have et hovedspil, som man kan bygge ud på. Det følte vi ville passe godt til Quest. Ved lanceringen kan du bare købe hovedspillet og nyde det. Men der er også tre ekstra helte, du kan downloade, og en ekstra region. Den ekstra region har en størrelse i stil med det fulde spil, indeholder masser af bosættelser, quests og ekstra indhold. Den introducerer også Skaven som fjendetype, og med deres egen historie tilknyttet!

Warhammer Quest

Har I planer om at udgive spillet på andre platforme end iOS?

Vi har ikke nogen planer om at konvertere spillet til andre platforme. Vi kender iOS-platformen rigtig godt efterhånden, og vi vil lave det bedste spil vi kan. Vi vil ikke konvertere det til Android kun for at tjene lidt ekstra håndører. Vi skal bringe noget fremragende til en platform, før det er indsatsen værd.

Tak til WelcomeToRapture, Mike JezZ, Kim Olsen, Maageman og naturligvis Ben Murch for hjælpen med tilblivelsen af denne artikel.

Relaterede tekster

Warhammer QuestScore

Warhammer Quest

ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

Warhammer Quest tager springet fra brætspil til skærm, og Lee går på loot-jagt i den grumme fantasy-verden.

Warhammer Quest kommer til PC

Warhammer Quest kommer til PC

NYHED. Skrevet af Lee West

Det turbaserede strategispil, Warhammer Quest, fra Rodeo Games var lidt af en perle, da det i sin tid udkom på iOS-formatet. Vores anmeldelse af den udgave, kan du læse...

Stor opdatering til Warhammer Quest ude nu

Stor opdatering til Warhammer Quest ude nu

NYHED. Skrevet af Lee West

Games Workshops klassiske brætspil Warhammer Quest blev i maj 2013 omsat til et fortræffeligt turbaseret strategispil til iOS. Rodeo Games er udvikleren bag den mobile...

Mere indhold på vej til Warhammer Quest

Mere indhold på vej til Warhammer Quest

NYHED. Skrevet af Lee West

Det ganske solide turbaserede strategispil fra spilmagerne hos Rodeo Games får ganske snart en udvidelse. Det sker til september med Brutal Tribes-udvidelsen, hvor Games...

Warhammer Quest-trailere

Warhammer Quest-trailere

NYHED. Skrevet af Lee West

Skulle det have forbigået din opmærksomhed landede Rodeo Games' genfortolkning af Games workshops klassiske brætspil Warhammer Quest på App Store i sidste uge. Appen er...

Warhammer Quest på vej - anmeldelsen parat

Warhammer Quest på vej - anmeldelsen parat

NYHED. Skrevet af Lee West

Skulle du have overvejet det kommende remake af Games workshops klassiske brætspil til iOS, så har vi anmeldelsen parat allerede nu. Her får du også historien om...



Indlæser mere indhold